Amióta a média dedikáltan a mainstream felületeket, ebből következően a hagyományos szerkesztési elveket és műsorformátumokat jelenti, a nézők egyre jobban szoknak át a kísérletibbnek mondható, on-demand média felületekre. A közönség figyelmének áthelyeződését aránylag gyorsan reagálták le a már amúgy is új felületeken próbálkozó influencerek, vloggerek viszont a nézők egyre nagyobb része várja el a mainstream médiában megszokott érték-minőséget, miközben ragaszkodik az underground felületek és szereplők nagy erényéhez: az őszinteséghez. Ezt a két „iskolát” hivatott házasítani az FTR PIX online műsorgyártó ügynökség. Vállaltan extrém és a műfaji határokat feszegető saját fejlesztésű tartalmaikkal a régi iskola dogmatikus szerkesztési és gyártási gyakorlatát igyekeznek ellensúlyozni és bebizonyítani, hogy van élet a dobozon kívül is.
Para-Kovács Imre több mint 25 éves televíziós, Szente Krisztián közel 15 éves online videókészítési tapasztalattal alapította meg a céget.
“Pályafutásom során rengetegszer futottam bele, hogy nem törekedtek a megrendelők az izgalmas, újító tartalmak előállítására. Sosem értettem, hogy miért érezzük jól magunkat 10 éve is lerágott formátumokban, miért használjuk ugyanazokat a sokszor elcsépelt, hiteltelen arcokat, vagy bonyolítunk mindent a követhetetlenségig. A legkorrektebb válasz az volt, hogy így szoktuk. Akkor ez lustaság vagy a néző totális lenézése?” – tette fel a kérdést Szente Krisztián, az FTR PIX alapítója.
“Az internet alapvetően a fiatalok terepe, és az minősül művészetnek, ha valaki 10 másodpercig jobban tátog rá valami hülyeségre, mint ahogy tette előtte 10.000 másik. Egy ilyen terepen igyekszünk bebizonyítani, hogy a régi iskola igenis metszetet képezhet az újjal. Mi, régi punkok megtanultuk tisztelni a nézőt, a nagy túlszerkesztettségben pedig megtanultuk a finom iróniát és a kiszólogatásakat is. Túl vagyunk már azon, hogy cenzúrázzuk magunkat. Sosem érdekelt minket, hogy jobban tudjuk valaki más szakmáját, mint a sajátunkat. Viszont ugyanolyan tettre készek vagyunk, mint a maiak, talán ez adja az FTR PIX vibráló dinamikáját” – mondta Para-Kovács Imre, társalapító.
Az FTR PIX szokatlan módját választotta elmélete igazolására: saját fejlesztésű műsoraikban, élesben mutatják be módszereiket, ami a leegyszerűsített gyártási folyamatot, a fiatalos hangnemet és az extrém moodokat jelenti a potenciális megrendelők és partnereik számára.
“Persze törekszünk arra, hogy a saját műsoraink hirdetési partnereinkkel rentábilisan megálljanak a saját lábukon, ezzel is megmutatva, hogy az internet egy hatalmas játszótér és nem szabad pironkodni. Persze nem vagyunk hülyék, ha látjuk, hogy valamit túltoltunk, vagy még nem érett meg rá a világ, akkor berakjuk a fiókba és jön egy újabb. Szóval mondhatjuk, hogy formátum-inkubátorként is működünk” – tette hozzá Szente Krisztián.