Kategória: Képes hír és Ügynökség.

Admin kategória: Képes hír.

Az Ogilvy&Mather-t idén ötödszörre is a világ leghatékonyabb ügynökségének választották a Cannes-i reklámfesztiválon, ahol a hálózat összesen 121 díjat nyert, 31 irodából világszerte. A reklámügynökség többek között olyan kategóriákban hozott el díjakat, mint az iparág számára is új irányt mutató, forradalmi kreatív ötletekért járó Titanium Lion, vagy a világ gazdasági, társadalmi problémáira kreatív megoldást nyújtó Glass Lion – a 4 Grand Prix mellett, ami a legmagasabb kategória az elhozható díjak körében.

A győztes munkák között kiemelendő a Titanium kategóriában nyerő, The Swedish Number nevű munka, amelyet az Ogilvy hálózatába tartozó INGO Stockholm készített a Svéd Turisztikai Hivatal számára. A világszerte elhíresült kampány által olyan telefonszámot kapott Svédország, amelyet bárki felhívhatott és egy véletlenül kiválasztott svéd emberrel beszélgethetett, így innovatívan felhívva a figyelmet Svédországra és a svéd emberek pozitív hozzáállására.

Ogilvy_Cannes_2016_Make_Love_Not_Scars

Különleges győzelem volt még a Glass Lion kategóriában az Ogilvy mumbai-i ’Make Love Not Scars’ savval leöntött áldozatok védelmezésére létrejött szervezetnek készült munkája. A kampány során nem csak a városban elhelyezett, eltorzult arcú nőket ábrázoló óriásplakátok lepték el a várost, de készült egy rövid reklámfilm is melyben egy savtámadás áldozat vlogger adott szépségápolási-és sminktanácsokat. A koncepció célja, hogy felhívja a figyelmet a sokkolóan magas számú (elsősorban nőket érintő) savtámadásokra melynek legfőbb kiváltó oka a rendkívül olcsón megvásárolható szer. A figyelemfelkeltés mellett a kampány arra is felszólította az indiai kormányt, hogy tiltsa be a sav kiskereskedelemben való forgalmazását.

Érdemes még megemlíteni a további három Grand Prix-t nyert művet: az angol Ogilvy Phillips számára készített Breathless Choir című munkáját melyben légzési nehézségben szenvedő embereket segítettek hozzá az énekléshez, a buenos aires-i iroda Manboobs kampányát, mely a mellrák megelőzésére alakult mozgalomhoz járult hozzá, valamint a KFC-nek készített Everyman Meal-t az Ogilvy johannesburg-i irodájából.

A díjak mellett az ügynökség idén is igyekezett értékes tartalommal hozzájárulni a fesztivál programjához. Többek között házigazdája volt a The Girls Lounge nevű beszélgetéssorozatnak, amely az elmúlt időszakban kiélesedett nemek közötti egyenlőséget igyekezett innovatív módon vizsgálni. A vitát az Ogilvy globális vezetője, John Seifert vezette, és a változtatásra való felszólítás mellett azokat a konkrét lépéseket igyekezett feltárni melyek elhozhatnák a kívánt tényleges egyenlőséget. A másik fontos esemény az Ogilvy&Inspire nevű rendezvény volt, ahol idén az Oscar díjas Alejandro González (A visszatérő, Birdman) és Tham Khai Meng, az Ogilvy nemzetközi kreatív igazgatója beszélgettek inspiráció forrásokról, víziókról és a forradalmi kreativitás szerepéről.

Ogilvy_Cannes_2016

Tham Khai Meng így nyilatkozott a reklámfesztiválon elért sikerekről: „2009-ben lefektettünk egy 5 éves tervet, hogy javítsunk a cannes-i teljesítményünkön. Most, 2016-ban nem lehetnék jobban meghatva, hogy immár ötödik éve mi vagyunk a világ leghatékonyabb hálózata. Büszkék és hálásak vagyunk mindenki számára, akik részt vettek velünk az idáig vezető úton. Rendkívüli teljesítményünk tükrözi ügyfeleink bátorságát és nemzetközi irodáink hihetetlen kreativitását. A legmélyebb köszönet illeti ügyfeleinket, dolgozóinkat és a Cannes Lions döntőbíráit is.”

John Seifert, az Ogilvy&Mather globális vezetője így kommentálta az eredményeket: „Nagy megtiszteltetés, hogy immár ötödször is minket választottak a világ leghatékonyabb hálózatának. Ez az eredmény a bizonyítéka csapataink hozzáértésének és tehetségének valamint annak a víziónak, melyet partnereimmel Tham Khai Meng-vel és Miles Young-val követünk. Alig várom, hogy a hálózatot még nagyobb sikerekre vezessük küldetésünk útján melynek célja, hogy értelmet adjunk a márkáknak.”
(BrandTrend)