Kategória: Képes hír és Ügynökség.

A mai fogyasztói társadalomban alap orientációs elem a márka, a vállalatok számára új lehetőségeket és felelősséget jelent a fenntarthatóság integrálása a márkaépítésben és a vállalati értékteremtésben és értéknövelésben.

Kőszegi András, a BrandTrend társtulajdonos ügyvezető igazgatója a BrandTrend Sustainability Circle modelljét itt mutatta be először, és beszélt az értékalapú dialógus fontosságáról.

World-CSR-COngress_2868-588x784

“A polarizált világban fennálló problémák, a környezet, a túlnépesedés, a gazdasági és kulturális különbségek, az erős forrás hiány, a digitalizáció által is katalizált generációs különbség mind arra kell, hogy ösztönözzön minden felelősen és fenntarthatóan gondolkodó társadalmi és gazdasági szereplőt, hogy ezen érintettek halmazából egy közös célon és értékrendszeren alapuló közösség jöjjön létre. A gazdasági válság valahogy nem érte el azt a korábban mégis csak remélt eredményt, hogy elindul egyfajta önmérséklet, vagy egyfajta társadalmilag felelős gondolkodás akár a pénzügyi szektor, akár az államok, vagy az egyének részéről. Az elszigetelten kezelt problémák a modern világ Bábel tornyát teremtik meg, ahol a megoldáshoz a párbeszéd lehet az út” – mondta Kőszegi András.

Dr. R.L. Bathia, a kongresszus alapítója a világon fontos véleményformáló vállalatokat és vezetőket hívott meg különböző területekről. Véleménye szerint ma van  itt a lehetőség arra, hogy ha nem akarunk versenyhátrányba kerülni, akkor egy jobb vállalati és globális jövőért tegyünk a fenntarthatóság területén a paradigmaváltásért, és elébe menjünk a jövőnek a saját vállalatunk érdekében.

2015 fontos év a világ számára ebből a szempontból. Az ENSZ 2005 után idén fogadja el az új nemzetközi fejlesztési keretrendszert az előző tíz éves periódus értékelése után. A globális és lokális problémák összeérésével India különösen érintett.

World-CSR-COngress_2993-588x441

A világ második legnépesebb országában a szélsőséges szegénység, a demográfiai robbanás a levegő és víz szennyezettségének megoldása miatt különösen komolyan veszik ezt a területet. 2013-ban Indiában hatályba lépő „Companys Bill”  kötelezővé tette, hogy vállalatok a bevételük bizonyos százalékát kötelesek CSR aktivitásokra költeni.

A World CSR Congress-en az előadók között szerepelt Shannon Schuyler, Partner, Corporate Responsibility Leader az US PricewaterhouseCoopers részéről, Dr. O.T. Obakeng, a botswanai vízügyekért felelős igazgató, Paul Holthu, alapító és ügyvezető és elnök a Világ Óceán Tanács-tól, illetve Dharshani Lahandrapura a sri lankai Holcim CSR menedzsere.

Bár a CSR definíciója egységes, jelentése, és alkalmazása minden társadalmi környezetben másképp hiteles és hatékony. A BrandTrend márkatanácsadó vállalat magyarországi vállalatoknak ad a  konkrét iránymutatást, hogy lehet a mai erős piaci versenyben a társadalmi felelős működést a márkaértéket növelő befektetésként   integrálni így versenyelőnyre szert tenni. “A fenntarthatósági célok márkastratégiába integrálásával a CSR-tevékenység valódi és hiteles társadalmi befektetéssé válik, mely hosszútávon a vállalat, a márka értékének növeléséhez járul hozzá. És ez így van jól, hiszen ebben a helyzetben valódi win-win szituáció jön létre” – mondta dr. Jánosy Zsuzsanna, a BrandTrend társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója.
(BrandTrend)