Kategória: Röviden.

Admin kategória: Rövidhír.

Nemcsak a sörmárkák, az elektronikai cikkek és a sportmárkák, hanem a játékok forgalmára is jelentős hatással van a futball Európa-bajnokság. A foci lázhoz köthető játékvásárlás a Formatex szerint akár egy átlagos nyári havi forgalom dupláját is jelentheti, felmérésük szerint a foci és a magyar válogatott népszerű, jó presztízsű márkának számít most a magyarok körében.

A sportesemények általában, de válogatottunk részvétele miatt a futball Európa-bajnokság kimondottan erős hatással lehet az éves gazdasági eredményeinkre. Reklámkiadásaink 8-10 %-át költjük focival kapcsolatos termékek népszerűsítésére, mint a magyar válogatott tagjait élethűen ábrázoló, gyűjthető, kicsinyített Football Heroes figurák, vagy más sporteszközök hirdetéseire. A játékkereskedelem sokkal szezonálisabb, mint a legtöbb ágazat, a játékboltok éves forgalmuk 50-60 százalékát a karácsonyi vásárlások idején, míg 10-15 százalékát a húsvéti ünnepekkor érik el, a gyereknap környékén általában nem mutatható ki jelentős forgalmi növekedés, de idén a focizáshoz kapcsolódó termékek miatt 100 százalékos növekedést prognosztizálunk a május – júniusi időszakra” – mondta el Borhi János, a Játéksziget bolthálózatot üzemeltető Formatex Kft. ügyvezetője.
(BrandTrend)