Kategória: Hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Hír.

A globális hirdetési piac a vártnál gyorsabb fellendülést mutatott a második negyedév koronavírus-járvány okozta súlyos visszaeséséből. A Publicis Groupe Hungary tagügynöksége, a Zenith Global Adspend Forecast szerint a teljes 2020-as évre vetítve 7.5 %-os csökkenés, azaz 587 milliárd dolláros bevétel várható, szemben a korábbi, júliusban prognosztizált 9.1 %-os csökkenéssel.

A Zenith előrejelzése szerint a globális reklámköltés 5.6%-kal, 620 milliárd dollárra nő 2021-ben, a 2020-as évvel történő kedvező összehasonlításnak, illetve az elhalasztott Nyári Olimpiai Játékoknak és a labdarúgó-Európa-bajnokságnak köszönhetően. 2022-ben a reklámköltés 5.2%-kal, 652 milliárd dollárra nő, ami 18 milliárd dollárral több, mint 2019-ben, de 70 milliárd dollárral kevesebb, mint a pandémia előtt prognosztizált adatok.

A Zenith előrejelzése szerint a globális digitális reklámköltés 1.4 %-kal növekszik 2020-ban, ezzel a teljes reklámköltési részesedése a tavalyi 48 %-ról 52 %-ra ugrik 2020-ban. Az Euromonitor International előrejelzése szerint az elektronikus kereskedelem értékesítései idén 25 %-kal növekednek, míg az értékesítési helyeken történő vásárlások 5 %-kal csökkennek.

Az elektronikus kereskedelem növekedésének visszafordulása a koronavírus-járvány után sem várható. A Zenith előrejelzése szerint a digitális hirdetések a globális reklámköltés 58%-át teszik ki 2023-ra.

Az előrejelzések szerint az Ázsia/csendes-óceániai térség és Közép- és Kelet-Európa reklámköltése 2021-ben a 2019-es szintre ugrik majd. A Zenith előrejelzése szerint mindkét régióban 6%-kal csökken a reklámköltés 2020-ban és 7%-kal növekszik 2021-ben.