Kategória: Hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Hír.

Egy új applikációnak köszönhetően immár digitálisan is eljuttathatjuk biztató üzenetünket kedvenceinknek. A Szurkolói Szív az Eb magyar meccsei után tovább dobban, már több, mint 1 640 ezer alkalommal érkezett virtuális biztatás a hazai sportolóknak. A közelgő olimpián pedig újra nagy szükség lesz a szurkolói támogatásra.

A szurkolás kultúrája más és más a világ különböző pontjain. Japánban dobot vernek és érdekesen mozognak, Amerikában a vezérszurkolás mára önálló sporttá lett, Dél-Afrikában pedig nincsen focimeccs vuvuzela nélkül. Magyarországon a Telekom új módot teremtett a szurkolásra egy innovatív applikáció segítségével. A franciaországi labdarúgó Európa-bajnokságon már megkedvelték a magyar csapat rajongói, Rióban hamarosan ismét együtt dobbanhat a szurkolóéval együtt a sportolói szív.

A japán ōendan (応援団?), amely szurkoló osztagnak is fordítható, a japán sportolók bátorítását célozza. A sport távol-keleti barátai nagy zajt képesek csapni taiko dobjaikkal, kürtjeikkel és más tárgyaikkal. Eközben az európai ember számára különös mozgáskoreográfiát adnak elő, gyakran zászlókat és feliratokat lengetnek. A hangos, táncos szurkolás közben kiabálnak is a japánok, hogy bátorítsák saját csapatukat, egyben elbizonytalanítsák ellenfelüket. Amikor az utóbbi túl jól sikerül, időnként összekülönböznek az ellenfél „osztagával”.

Ha máshol nem, az amerikai filmekben bizonyára más mindenki találkozott az úgy nevezett cheerleaderekkel, azaz pompomlányokkal vagy mazsorettekkel. Vélhetően az egyetemi diákcsapatok buzdításakor alakult ki a szokás, hogy a mérkőzések előtt (pl. amerikai futball) néhány perces „műsorral” tüzeljék fel a szurkolókat, ezzel is segítve csapatuk sikerét. Mára a cheerleaderek 97 százaléka nő, így kevesen gondolnák, hogy az első cheerleaderek férfiak voltak. Mára a cheerleading önálló sporttá vált, rangos versenyeken mérik össze tudásukat a sortot vagy kisszoknyát viselő, kezükben színes pompomot tartó, mosolygós lányok, így a tengerentúlon szurkolhatunk a szurkolóknak is.

Aki figyelemmel kísérte a 2010-es dél-afrikai labdarúgó világbajnokságot, az nem csak a csodagólokra emlékszik, hanem egy jellegzetes, nagy mennyiségben inkább kellemetlen hangra, amely elnyomta a stadionok morajlását. A vuvuzela egy körülbelül 65 centiméter hosszú műanyagból készült kürt, amely hangos monoton hangot ad ki magából. A hangszer, amely több hangmagasságban is hozzáférhető volt a 6 évvel ezelőtti futballtorna idején, csak a sportturistáknak és a tévénézőknek volt újdonság, a helyiek számára éppen olyan tartozéka a szurkolásnak, mint a klubsálak és az arcfestés a Bajnokok Ligájában. A vuvuzela erős hangja miatt viszont nem örvendett nagy népszerűségnek a Dél-Afrikába látogató szurkolók körében, mert többeknek a hallása is károsodott egy-egy mellettük megfújt plasztikhangszer miatt.

A magyar szurkolókat csodálta a világ az idei jégkorong VB-n és a kézilabda Eb-n is, de volt miért bámulni a franciaországi foci EB-n is, ahol a döntetlennel végződő, sőt a vesztes mérkőzés után is együtt ünnepelt az ország. Az ünneplésnek, a szurkolásnak része volt a Telekom által a nagy nyári nemzetközi sportversenyekre készülődve kifejlesztett különleges alkalmazás, szurkolói szív is. A magyar sport jelenlegi legjobbjait – köztük a kézilabda Bajnokok Ligája döntő csatáira készülő kézilabdásokat, a nagy európai meccsekre készülő Ferencváros válogatott focistáit, vagy a riói versenyekre edző sportolókat, a Telekom által támogatott Magyar Olimpia Csapat tagjait is buzdíthatjuk a szurkolói szív segítségével. Az egyekvagyunk.hu oldalon keresztül egy gombnyomás segítségével bárki elküldheti virtuális szívdobbanását – ezzel jelezve a rajongását, szurkolását, támogatását a versenyzők, a csapatok felé, ezáltal is támogatva őket a felkészülésben és a lehető legjobb eredmények elérésében.

Mindezidáig összesen 1 640 000 alkalommal dobbantották meg a szurkolói szíveket a kedvenceikért szorító magyarok, de ez a szám Rióban – ahol a nagy távolság miatt vélhetően kevesebb magyar tud a helyszínen szurkolni – a többszörösére nőhet.
(BrandTrend)