Kategória: Képes hír és Reklámpiac.

Admin kategória: Képes hír.

Összességében tovább emelkedtek a televíziós reklámbevételek 2015-ben Magyarországon. A televíziós reklámtorta az előző évhez képest 3 százalékos növekedéssel 51,5 milliárd forintra bővült. Az egyéb (kábel) csatornák közel harmadával nagyobb reklámbevételt értek el – derül ki az EY és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének (MEME) közös éves jelentéséből.

A 2015-ös Reklámtorta megoszlása

reklamtorta megoszlasa

„A televíziós reklámbevételek megoszlásában tavaly is látványos eltolódást figyelhettünk meg a korábbi földfelszíni sugárzású csatornáktól az egyéb (kábel) csatornák irányába” – mondta Rencz Botond, az EY vezérigazgatója.

Televíziós reklámbevételek összege az elmúlt években

reklambevetel osszege

A felmérés eredményeit bemutató Bindics Judit, az EY Tanácsadó üzletágának igazgatója hozzátette: „Az egyéb (kábel) televíziók harminc százalékkal tudták növelni reklámbevételeiket 2015-ben, ezzel a tavalyi teljes bevétel 45 százalékát adták. A 2014-ben 10 százalékos, összesen 4 milliárd forintos bővüléshez képest tavaly összességében valamivel több mint másfél milliárd forinttal növekedett a teljes televíziós reklámtorta.”

Televíziós reklámbevételek megoszlása a korábbi országos földfelszíni sugárzású és az egyéb (kábel) csatornák között

reklambevetel megoszlasa

Az adatok szerint a reklámtorta tavaly 1,56 milliárd forinttal 51,5 milliárd forintra növekedett. A korábbi földi sugárzású adók piacán korábban tapasztalt csekély bővülést 12 százalékos csökkenés követte 2015-ben, aminek eredményeként összbevételük 28,43 milliárd forintra zsugorodott. Mindeközben tovább nőtt az egyéb (kábel) televíziók részaránya a teljes reklámtortán belül, bevételük tavaly már mintegy 23,16 milliárd forintot tett ki.

Televíziós reklámbevételek megoszlása a korábbi országos földfelszíni sugárzású és az egyéb (kábel) csatornák között

reklambevetel megoszlasa2

„A reklámköltések tavalyi, újabb növekedése egyértelműen jelzi a hirdetők töretlen bizalmát a televízió felé, illetve igazolja, hogy a televíziós reklámok hatékonysága megkérdőjelezhetetlen nemcsak a márkaismertség építésében, de a fogyasztásösztönzésben is” – emelte ki Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke.

Televíziós reklámbevételek megoszlása reklámspot és nonspot jellegű bevételek között

reklambevetel megoszlasa reklamspot

A teljes televíziós reklámbevételen belül a nem spot típusú bevételek összege a 2014-ben tapasztalt 29 százalékos emelkedés után tavaly csekély mértékben, 4 százalékkal csökkent, míg a klasszikus reklámspotokból származó bevételek ezzel megegyező arányban nőttek. A nem spot jellegű bevételek összege 2,82 milliárd forintra csökkent 2015-ben, míg a reklámspotokból származó bevételek meghaladták 48,76 milliárd forintot.

Televíziós reklámbevételek megoszlása reklámspot és nonspot jellegű bevételek között

reklambevetel megoszlasa reklamspot2

A jelentés megtekinthető: REKLÁMTORTA 2015
(BrandTrend)