Ostoros hadtest, több méteres vizák, az épülő Parlament és Hajós Alfréd is megjelenik az Unicum új reklámfilmjében, amelyet saját ötletéből fejlesztett az ACG a Zwack Unicum Nyrt. számára. A frissen bemutatott reklámfilm Magyarország elmúlt 225 évének kiemelkedő korszakait idézi meg a Zwack család és az Unicum történetével párhuzamba állítva.
Különleges év az idei a Zwack család és a Zwack Unicum számára, hiszen Dr. Zwack udvari orvosként 225 éve kínálta II. József Habsburg uralkodót azzal a gyomorkeserűvel, amely ma már világszerte ismert.
A Zwack család képviseletében Zwack Sándor és Zwack Izabella, az alkotók részéről pedig Bergendy Péter, a film rendezője, valamint Tihanyi Péter, az ACG kreatív igazgatója közösen mutatták be a sajtónak az új Unicum reklámfilmet, amely a Zwack család és Magyarország elmúlt 225 évének történeteiből merített.
A helyszínen elhangzott, hogy azt az áldozatos munkát, küzdeni akarást, kitartást és pozitív hozzáállást szeretnék bemutatni a filmen keresztül, amely igaz a Zwack család felmenőire és általánosságban a magyarokra is. Tihanyi Péter elmondta, hogy nem a magyar nép vérzivataros évtizedeire akartak reflektálni. Sokkal inkább az volt a cél, hogy a jelenetek még jobban megszerettessék a magyarokkal hazájuk történetét. Éppen ezért a büszke, harcos, minden helyzetből kijönni képes nemzet képe került előtérbe, amire jellemző az ötletesség, a szabadságvágy és az alkotásvágy, amelyek mind előre vitték az elmúlt évszázadokban a magyarokat.
A film sztorija kapcsán elhangzott: II. József Habsburg uralkodó és Dr. Zwack közös jelenetével kezdődik a spot, ami a magyarok találékonyságára is utal, mellyel olyan sok elismerést szereztünk már a világban. Ezt egy speciális, 1848-49-es szabadságharcban hősiesen harcoló ostoros magyar hadtest epizódja követi, amely a magyarok küzdeni akarását, harcos múltját mutatja be. Ezt követően láthatjuk Hajós Alfrédot az éppen épülő Parlamenttel a háttérben, ami a rengeteg magyar sportsikert jelképezi, de közben olyan apró különlegességeket is felvillant, mint az akkor még a Dunában úszó, hatalmasra megnövő vizák. Majd eljutunk a mai Hősök terére, egy fesztivál hangulatú közegbe, ezzel is jelezve, hogy a magyar nem egy szomorú nemzet, nagyon sok életkedvvel és pozitív látásmóddal vagyunk megáldva.
Bergendy Péter, a reklámfilm rendezője a monumentális látványelemek technikai megvalósításának kulisszatitkairól is mesélt. Többek között elmondta, hogy bár minden egyes mozzanatot korabeli dokumentumok és fotók alapján rekonstruáltak, de a filmbe belecsempésztek olyan stilisztikai elemeket is, amelyek nem száraz tényként, hanem stilizált, ünnepi pillanatokként jelenítik meg a feldolgozott helyzeteket.
Stáblista:
MEGBÍZÓI OLDAL:
Megbízó: Zwack Unicum Nyrt.
- Marketingigazgató: Márfi Márta
- Brand manager: Balázs Péter
ÜGYNÖKSÉGEK:
ACG Reklámügynökség:
- Kreatív Igazgató: Tihanyi Péter
- Stratégiai igazgató: Szakál Zoltán
- Art Director: Juhász Örsi
- Head of copy: Horváth Gergő
- Copywriter: Tóth Barnabás
- Ügyfélkapcsolat: Szenftlében Gergely
Gyártó: az ACG megbízásából a Bergendy és Fiai Kft.
- Rendező: Bergendy Péter
- Producer: Vásony Barbara
- Operatőr: Szecsanov Martin
- Vizuális effektusok: Benyó Zoltán, Digital Apes
- Vágó: Király István
- Díszlettervező: Hujber Balázs
- Ruha: Breckl János
- Gyártásvezető: Szabó László
- Felvételvezető: Harmati Balázs
- Rendezőasszisztens: Janicsek László
- Berendezés: Tamási Tamás
- Smink: Sipos Zita
- Fodrász: Győrfy Anita
- Fővilágosító: Galgóczy Szabolcs
- Építészet: Herjeczky Gyula
- Technika: Deák Ferenc
- Fényelés: Vándor Ádám
(BrandTrend)