Tizenegyedik alkalommal készítette el a Marketing&Média kommunikációs szaklap a magyar médiaipar legbefolyásosabb embereinek top ötvenes rangsorát. Az első két helyezett közötti sorrend változása jól mutatja az erőviszonyok alakulását is. „Idén először vált kiegyenlítettebbé a mezőny a két legnagyobb piaci szereplő között. Az RTL Magyarországtól négyen kerültek be a Top 50-be, és ugyanennyien vannak a listán a TV2 Csoport részéről is” – mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője. A politikához közvetlen vagy közvetett úton kapcsolódó médiavezetők aránya az idei listán 20 százalék körüli, ami megegyezik az előző évivel.
Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban
(Első tíz helyezett) |
||
Helyezés | Név | Cég |
1. | Andy Vajna | TV2 Média Csoport, Lapcom, Rádió1 |
2. | Vidus Gabriella | RTL Magyarország |
3. | Varga Zoltán | Central Médiacsoport |
4. | Mészáros Lőrinc | Mediaworks Hungary, Echo Tv |
5. | Gulyás János | Wavemaker |
6. | Dirk Gerkens | TV2 Média Csoport |
7. | Christopher Mattheisen | Magyar Telekom |
8. | Kolosi Péter | RTL Magyarország |
9. | dr. Bayer József | Ringier Axel Springer |
10. | Lukács Csaba | Atmedia |
Forrás: Marketing&Média |
A szakmai zsűri értékelése alapján Andy Vajna, a TV2 Média Csoport, a Lapcom Zrt. és a Rádió 1 tulajdonosa állt az élre, míg Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a második helyre került. A dobogó harmadik fokán a Central Médiacsoport tulajdonosa, Varga Zoltán váltotta Mészáros Lőrincet, a Mediaworks Hungary és az Echo Tv tulajdonosát, aki tavaly került fel először erre a listára – ő most egy helyet rontva negyedik lett. Gulyás János, a Wavemaker ügyvezetője 2017-hez képest öt helyet tudott előrelépni, így idén az előkelő ötödik hely jutott neki. A TV2 Média Csoport vezérigazgatója, Dirk Gerkens megtartotta tavalyi pozícióját, továbbra is a hatodik helyen szerepel. Szintén ugyanazt a helyezést érte el, mint az ezt megelőző évben – tehát hetedik lett – a Magyar Telekom vezér, Christopher Mattheisen. Ő minden bizonnyal utoljára szerepel a listán, hiszen idén áprilisban lemondott tisztségéről. Kolosi Péter, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese idén a nyolcadik helyre került. Dr. Bayer József, a Ringier Axel Springer vezérigazgatója megtartotta tavalyi helyezését, a kilencedik hely lett az övé. Lukács Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója végzett a tizedik helyen a rangsorban.
A lista pozíció szerinti bontásában a meghatározó szakemberek közül a Top 50 szereplőinek többségét hagyományosan a médiavállalatok adják, s nem volt ez idén sem másként. Az 50 legbefolyásosabb médiaszereplő ranglistáján belül a második legnépesebb kör a média- és reklámügynökségek vezetőié, idén 22 százalékos részaránnyal. Markáns szereplők még a telekommunikációs cégek vezetői, az arányuk ebben az évben nem kevesebb, mint 12 százalékot tett ki.
Az egyik legszembeötlőbb változás a tavalyi listához képest egyértelműen az, hogy egyetlen főszerkesztő sem került be a Top 50-be. Az 58. helyet Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője szerezte meg.
A lista összetétele azt mutatja, hogy a televízió továbbra is nagyon meghatározó szerepet tölt be a médiaiparban: a Top 50-be bekerült személyek tevékenységének túlnyomó többsége ehhez a médiumhoz köthető.
Az úgynevezett „törzsgárda” összetétele nem változott. Azokat hívjuk így, akik 2008 óta az eddigi összes Top 50-be bekerültek. Ez a hét ember nem más, mint Vidus Gabriella, Kolosi Péter, dr. Bayer József, Somlói Zsolt, Málnay B. Levente, Németh Béla és Jonathan Cooper.
(BrandTrend)