A brit Creative Bloq 2016-ban is összegyűjtötte a 100 legbriliánsabb sajtóhirdetést, bebizonyítva, hogy a nyomtatott sajtóban megjelenő reklám továbbra is az egyik leghatékonyabb eszköz a hirdetők kezében az üzeneteinek közvetítésére. Ezek közül szemezgetve a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) öt izgalmas következtetésre is jutott.
- A Creative Bloq által kiválasztott printhirdetések többsége nagyon letisztult, kevés szöveget és nagy képeket tartalmaz, annak ellenére, hogy ezek már megjelentetett hirdetések, nem pedig kreatívversenyekre készült pályaművek.
- Sok tömegmárka szemmel láthatóan komoly erőfeszítést tett annak érdekében, hogy minőségi sajtóhirdetéssel jelenjen meg.
- Számos rétegmárka aktuális üzenettel vagy image-hirdetéssel is képviseltette magát.
- Digitális termékek is jelen vannak a printhirdetések közt, ami arra utal, hogy a médiamixében az evidensnek tűnő digitális média adta reklámzajból kiemelkedve igyekszik vásárlót szerezni.
- A legjobbaknak kiválasztott printhirdetések közül a legtöbb kiaknázza a magazinok adta intenzív és élményben gazdag vizuális megjelenítési lehetőségét, felhívva a többi hirdető figyelmét is erre az igen fontos tulajdonságra.
(BrandTrend)