Kategória: Képes hír és Média.

Admin kategória: Képes hír.

A húsz napos forgatás közepén jár a #Sohavégetnemérős c. zenés játékfilm, melyet a Fluor Tomi és Diaz alkotta, rendkívül népszerű zenei formáció, a Wellhello slágerei inspiráltak. A hat történetet Wellhello dalokkal egybeszövő film producere a könyves-tévés-filmes Lévai Balázs, rendezője Tiszeker Dániel. A #Sohavégetnemérős generációs film: a mai huszonévesek életérzését, gondolkodását, problémáit, párkapcsolatait ábrázolja, szinte minden alkotója harmincon inneni. A címében, témájában, megvalósításában és forgalmazásában is formabontó filmet várhatóan ősz végén láthatják majd a magyar nézők, először az országszerte cirkáló Mozgó Mozik segítségével.

Sohavegetnemeros_Wellhello_sajto1

„Tavaly a VOLT Fesztiválon kezdett el foglalkoztatni a Wellhello elképesztő méretű és rendkívüli gyorsaságú sikerének titka, amikor azzal szembesültem, hogy délután hat órakor mekkora tömeg gyűlt össze a koncertjükre, ahol ráadásul több generáció együtt énekelte a slágereiket – idézi fel a kezdeteket Lévai Balázs producer. – Megkerestem a fiúkat és lassan megszületett a #Sohavégetnemérős film koncepciója: dolgozzuk fel a Fluor Tomi dalszövegeiben felvillanó élethelyzeteket, forgassunk ennek az összetorlódott generációnak a párkapcsolati bénázásairól, mindezt sok humorral, szeretettel és persze közelről, belülről.”

A #Sohavégetnemérős nem dokumentum- vagy koncertfilm, hanem egy izgalmas, újszerű forma, erre utal a film címe is a Wellhello Rakpart c. slágeréből: “Játszunk sohavégetnemérőset!”

Sohavegetnemeros_Wellhello_sajto4

Az elmúlt harminc évben egyetlen olyan zenekar sem volt, amelyik ennyire rövid idő alatt jutott volna ilyen magasra a magyar könnyűzenében.

A #Sohavégetnemérős filmben az eddig ismert Wellhello-slágerek mellett vadonatúj, kifejezetten a filmhez készülő dalokat is láthatunk, hallhatunk majd.

Sohavegetnemeros_Wellhello_sajto8

A #Sohavégetneérős hat rövid történetet tartalmaz, melyeket a Wellhello turnéja, dalai kötnek össze. Az első a Budapest Parkban kezdődik, míg az utolsó a VOLT Fesztiválon ér véget. Fluor és Diaz az összekötő jeleneteken túl is fel-feltűnnek majd a szkeccsekben. Mind a hat sztorit egy Wellhello dal ihletett és mindegyiknek egy Wellhello sor a címe: #hányadikigazivoltez, #legyünkegyszerremindenhol. A történetek viccesen mutatják be a mai párkapcsolati alaphelyzeteket: Hogyan reagál egy csinos lány, ha a Tinder randira eljövő fiú nyomokban sem emlékeztet a fotón látott srácra? Mi történik, ha nem is egy fiú, hanem egy bégel jön el a talira? Milyen bonyodalmakhoz vezet, ha valaki otthagyja tölteni a telefonját egy fesztiválon a churros bódéban és nem a barátnője veszi fel? És miért is nézegetjük naphosszat a volt pasink, csajuk fotóit, posztjait a Facebookon?

A #Sohavégetnemérős generációs film, egy összetorlódott generáció filmje. Megjelenik benne minden számukra létfontosságú motívum: az egész életüket uraló on-line szféra mellett a bulik, koncertek, fesztiválok világa is kirajzolódik. Lájkoljuk a pillanatot, legyünk egyszerre mindenhol, különben lemaradunk az életről, egymásról és közben magunkról is.

Sohavegetnemeros_Wellhello_sajto11

“A forgatókönyvet először egy nyilvános helyen olvastam végig, ahol konkrétan kitört belőlem a nevetés, de a vicces jelenetek mellett egy teljes érzelmi skálát sikerült végigvonultatnia rajtam az írásnak, borzasztóan beleszerettem. Pont azt a fajta zsivány romantikát adja át, amit a Wellhello is és úgy érzem, egy tökéletes korlenyomat születhet belőle” – mondta Fluor.

“Izgalmas volt belenézni egy “igazi” filmforgatásba, nagyon várom már, hogy megmutathassuk a közönségnek. Nagy rajongója vagyok a filmben szereplő színészeknek, akik kihozták magukból a maximumot, ahogy mi is ezen leszünk, hiszen Wellhello-film lévén minket is meg lehet majd lesni “akció” közben” – fejtette ki Diaz.

A #Sohavégetnemérős független gerillafilm. Az alkotók nem pályáztak állami támogatásra, a filmkészítés metódusa nem is engedte volna a rendszerbe illeszkedést, például a forgatókönyv csak a forgatás kezdetére készült el. A film összköltségvetése így is csupán kb. negyed-ötöde egy átlagos magyar játékfilmnek.

Sohavegetnemeros_Wellhello_sajto14

Az alkotók piaci projektként közelítették meg a filmet, támogatásért cserébe különböző csomagokat ajánlottak: egyedi tartalmak, social media aktivitások, közönség-találkozók, játékok, nyeremények, termékelhelyezések. Összesen tizenöt cég és intézmény segítette a film létrejöttét, fő támogatói a Heineken, a Telekom, a Sió, a Fornax, az In-kal és az Új Nemzedék.

A formabontó forgalmazásért az évek óta sikeresen működő Mozgó Mozi nevű vállalkozás felel majd. A kisvárosok kínzó mozi hiányának enyhítésére született Mozgó Mozi – mielőtt a #Sohavégetnemérős a mozikba kerülne, – 50 nap alatt, 100 olyan vidéki magyar városba juttatja majd el a filmet, ahol már nincs filmszínház. A vetítési időszakot követően a #Sohavégetnemérős DVD-n is megjelenik.

Sohavegetnemeros_Wellhello_sajto16

Lévai Balázs producer a témához passzoló generációs csapatot hívott meg a film készítéséhez: a huszonéves korosztály írta, fényképezi, rendezi és játssza a történeteket és a Wellhello zenéli. A rendező Tiszeker Dániel számos magyar játék- és dokumentumfilmben dogozott már, de a #SOHAVÉGETNEMÉRŐS az első játékfilmes rendezése. Ugyanez igaz állandó alkotótársára, Pataki Ádám operatőrre is. A forgatókönyveket Horváth András Dezső, Fehér Gáspár és Fehér Boldizsár írták írta. A hat történetben több mint húsz tehetséges fiatal színész tűnik fel kisebb-nagyobb szerepekben – a legismertebbek Sztarenki Dóra, Mészáros Blanka, Ötvös András és Orosz Ákos, de vannak, akik még a Színház- és Filmművészeti Egyetem hallgatói.

Sohavegetnemeros_Wellhello_sajto17

(BrandTrend)