Kategória: Hír és Média.

Admin kategória: Hír.

A Whitereport.hu mediabrowser (WR) nemzetközi szinten is egyedülálló cross-médiás, független médiumadatbázis, amely kereskedelmi, pénzügyi és tulajdonosi információkat tesz könnyen kereshető elérhetővé digitális platformokon a fragmentált médiapiacra vonatkozólag, jellemzően publikus forrásokból.

A mediabrowserben több mint 11 ezer hazai tartalom – televízió, rádió, nyomtatott és internetes sajtó, mozik -, valamint közterületi reklámeszközök adatai kereshetők 2900 település, 1000+ tematika, 6700+ médiaszolgáltató, pénzügyi adatok stb. szempontok szerint.

A Magyarországon működő 1150 médiavállalat (médiaszolgáltató) közül a gyorsjelentés a top 100 médiavállalatra vonatkozó főbb tényeket foglalja össze piaci és hatósági döntéshozók részére a legfrissebb, 2015-ös adatok elemzése révén:

  • A 2015-ben top100 médiavállalat – televíziós, rádiós, online, print- mozi- és köztéri médiumokat üzemeltető magyarországi vállalatok – éves nettó árbevétele (terjesztés, reklám stb. együttese) összesen közel 256 milliárd forint volt.
  • 2015-ben stagnálás-közelire csökkent az össznövekedése 2015-ben: a WR-index 101, azaz 1% növekedés volt.
  • A 101-es WR-index mögötti dinamika szerint pár nagy (jellemzően nem piaci/szakmai tulajdonosi hátterű) médiavállalat nagy árbevétel-csökkenését sok (56) médiavállalat kismértékű növekedése kompenzálta enyhén.
  • 2015-ben a top100-ba bekerülés alsó határa 275 millió forint éves nettó árbevétel volt (2014-ben: 271 millió forint).
  • 2015-ben több mint 200 új magyar nyelvű tartalomszolgáltatás indult (lapok, siteok, tévék, rádiók).
  • A top100 alsó határát az újonnan induló médiavállalatok közül kettőnek sikerült jelentős mértékben átlépnie az alsó határt.
  • A top 100-ból 29 médiavállalat volt veszteséges 2015-ben (üzemi eredmény alapján), ami a válság utáni számhoz képest jó adat, de a 2014-esnél rosszabb.
  • A kismértékű összárbevétel-növekedést mellett csökkenő üzemieredmény-totált ért el a top 100 médiavállalat: 2015-ben 3 milliárd forinttal volt kevesebb a top100 médiavállalat üzemieredmény-totálja mint 2014-ben.
  • A top100-nál 28 médiavállalat esetében elérhető publikus reklámadó-adatok alapján a Whitereport mediabrowser összesen 2 milliárd forint befizetett reklámadót mutat 2015-re.

(BrandTrend)