Kategória: Hír és Média.

Admin kategória: Hír.

Második negyedéve mutatnak növekedést a Metropol olvasottsági adatai, derül ki az Olvasottság Kutatás legfrissebb riportjából. Munkanapokon, országosan átlag 591 ezer olvasót ér el az ingyenes napilap, mely így éves alapon is fejlődést mutat.

A korábbi negyedévekre jellemző stagnálást követően tapasztalhatóak pozitív változások a Metropol olvasottságában. A növekedés a sorozatos fejlesztések és a piaci folyamatok együttes hatásának köszönhető.

Az ingyenes napilap terjesztési hálózatának két és fél évvel ezelőtti bővítése óta a disztribúció folyamatát, a nyomdától egészen az olvasóig, valósidejű adatokat biztosító informatikai rendszer ellenőrzi. “Az így nyert adatok elemzése nélkülözhetetlenné vált a terjesztési pontok hatékonyságának növelésében, valamint az országos lefedettség racionalizálásában” – mondta Farkas István terjesztési igazgató. “Ingyenes napilapként kiemelten fontos, hogy a hirdetői érdekeknek megfelelően a célcsoport összetételére legalább akkora hangsúlyt fektessünk, mint annak méretére.”

A Metropol új design és rovatstruktúrájának kialakításakor is kiemelt szerephez jutott a kutatás, hiszen számos felmérés előzte meg az átalakulást Az idén év elején végbement megújulás sikerét az azóta eltelt időszak visszaigazolta, az olvasók elégedettek.

Mindemellett nem szabad megfeledkezni arról a rövid és közép távú hatásról sem, hogy a fizetős napilapok eladásainak csökkenéséből, illetve azok olvasóinak lemorzsolódásából adódóan jó néhányan új olvasóként jelennek meg egy ingyenes újságnál.

Csánk László marketingigazgató hozzátette: “Visszafogott az örömünk az eredmények láttán, mert közben mi sem hagyhatjuk figyelmen kívül a napi hírfogyasztási szokások rohamos változását. Folyamatosan keressük azokat a megoldásokat, amelyek versenyben tartanak minket olyan platformokkal szemben is, amelyek néhány éve még nem jelentettek konkurenciát.”
(BrandTrend)