Kategória: Hír és Média.

Admin kategória: Hír.

Továbbra is egy százalék körüli a szponzoráció időarányos részesedése a televíziós műsoridőben, ami eltörpül a hagyományos hirdetésekhez képest, ennek nagyobb részét a TV2 tette közzé – állapítja meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsának e heti ülésén elfogadott legfrissebb hatósági tanulmány. A testület hiánypótlási felhívásokról is döntött rádiós frekvenciapályázatok ügyében, és kiegyensúlyozott tájékoztatást állapított meg a TV2 Tények hírműsorának egyik, egy kérelmező által kifogásolt műsorrészletéről.

A Médiatanács elfogadta az NMHH tanulmánysorozatának legfrissebb jelentését a 2015 első félévében kilenc televízióban tapasztalt műsortámogatási gyakorlatról, amelyből kiderül, továbbra is eltörpül a szponzoráció részesedése a hagyományos hirdetésekhez képest: a televíziók műsoridejük 0,06–1,29 százalékát használják ki erre a célra. A vizsgált televíziók – RTL Klub, TV2, Duna TV, m1, m2, ATV, Story4, Viasat6 és a Viva – több mint egymillió műsorpercéből, több mint ezer cég, közel 90 ezer támogatói üzenetét láthatták a nézők 437 műsorban, mintegy hat és félezer perc időtartamban.

A legtöbb műsoridőt vásárló támogató a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. pénzintézet volt, amelyet a Huf-Bau építőipari cég és a Magyar Telekom követ. A legtöbb támogatói kontaktust a TV2 időjárás-jelentése vonzotta, a második helyen végző RTL Klubos Reflektor szolgáltató magazin és a bronzérmes Kalandor című műsorszáma előtt. Az egy műsorszámra jutó szponzorcégek számában a TV2 Több mint testőr műsorszámra végzett az élen, itt 92 vállalkozás üzenete jutott el a nézőkhöz, az RTL Klub 8:08 című reggeli műsorszegmense előtt, ahol 85 cég szerepelt, valamint a TV2 Mokkát megelőzve, ahol 74 szponzor volt látható. A televíziók emellett főként saját gyártású sorozatokhoz és infotainment típusú műsorokhoz kapcsoltak támogatói üzeneteket, a leggyakrabban a délelőtti idősávban, illetve a hét közepén. A teljes tanulmány elolvashatóTámogatási gyakorlat a legnagyobb eléréssel rendelkező televízióknál

A grémium érdemben elutasította azt a kiegyensúlyozott tájékoztatással kapcsolatos kérelmet, amelyben kifogásolták, hogy a TV2 Tények című hírműsora a Határvadászokat küldenek a határra című műsorrészében nem jelenítette meg a Jobbik álláspontját. A Médiatanács határozatában viszont leszögezi, hogy a szóban forgó műsorszegmens a kiegyensúlyozott tájékoztatás követelményének eleget tett, mert a műsor több fél eltérő álláspontját is közölte. Másodsorban pedig  a Jobbik közleményben megfogalmazott álláspontját az érintett műsorszám adásba szerkesztését követően hozták nyilvánosságra, így az abban foglaltak megjelenítése nem volt elvárható a médiaszolgáltatótól.

A Médiatanács elvégezte a Budapest 96,4 MHz, a Budapest 95,8 MHz és a Villány 100,9 MHz médiaszolgáltatási lehetőségekre benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát, és valamennyi pályázót hiánypótlásra hívja fel.

A testület a Duna Médiaszolgáltató Zrt. előzetes korhatár-besorolási kérelmére a 12 éven aluliaknak nem ajánlott, illetve a 16 éven aluliaknak nem ajánlott kategóriába sorolta a Munkaügyek című televíziós sorozat 501., illetve 502. epizódját.
(BrandTrend)