Kategória: Hír és Média.

Admin kategória: Hír.

A Ki Mit Tube képében egy olyan, elsősorban a felhasználók –  versenyezők, és amennyiben a kommentelőket is beleértjük, a nézők – által gyártott tartalmakra épülő platform született, amely két és fél hónapon keresztül, a verseny szervezői által heti hét napban, a nap 24 órájában szerkesztve folyamatos szórakozási lehetőséget biztosított. A kreatív tartalomgyártóknak és a folyamatos interakciónak, az azonnali kétirányú kommunikációnak teret engedő formátum hátterében egy, a maga nemében kivételes, nagyobb részben automatizált tartalomfeldolgozási és publikálási rendszer állt. A Ki Mit Tube egyik legnagyobb előnyét a Google által biztosított platform és a YouTube által garantál szabadság  adja: bárki, bármilyen produkcióval nevezhetett. És erre gyakorlatilag bárkinek megvolt a lehetősége is: manapság szinte mindeki rendelkezik, vagy könnyen hozzájuthat olyan eszközökhöz, amivel egy videót elkészíthet.

A platform jellegéből adódóan, a Ki Mit Tube nézőinek 85%-a a folyamatos és kitartó aktivitásra nehezen rávehető 13 és 34 év közötti korosztályból került ki (részesedés a teljes nézőközönségből a 13-17 év közötti korosztályban: 11%,  a 18-25 év közötti korosztályban: 44%, a 25-34 év közötti korosztályban: 30%). A Ki Mit Tube nézőinek döntő többsége, 78%-a férfi.

A Ki Mit Tube népszerűségében közrejátszott, hogy a zsűriben olyan elkötelezett rajongói bázissal rendelkező YouTube-erek kerültek, mint Szirmai Gergely, Unfield és László Viki. Jelentős hatást gyakorolt a Ki Mit Tube nézettségére az is, hogy az idei Ki Mit Tube során bevezetett Zsűri-választóra – mely során a nézők szavazataikkal választhatták meg a verseny 10. zsűritagját – hatalmas tömegeket megmozgató YouTube-erek is jelentkeztek: a Ki Mit Tube híre, csak a győzelmet megszerző Dancsó Péter által, több százezer elköltelezett YouTube fogyasztóhoz jutott el, köszönhetően az általa üzemeltett 415 000 feliratkozóval bíró Videómánia csatornának. Természetesen számos néző érkezett a verseny további, nem a YouTube világából érkező, de a maga területén tömegeket megszólító, elérő zsűritagok révén is: a Fish! Kovács Krisztiánja, Pixa és Saiid sokak által ismert zenészek, míg Kiss Ádám, Mondik Noémi, Puzsér Róbert és Tamás Bence Gáspár Magyarország meghatározó véleményformálói.

Az idei Ki Mit Tube-ra összesen 373, a szabályoknak megfelelő produkciót benyújtó versenyző nevezett, akik a zsűritagokkal együtt összesen 1 266 videót készítettek. Az idei verseny július 7. és szeptember 20. közötti időszakában a videókat összesen 11 904 905-en tekintették meg, ami 65%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest. Egy videó átlagosan 93 másodpernyi figyelmet kapott,  így a megtekintések összideje 35 év és 141 nap volt (80%-kal több mint 2014-ben). A produkciók kapcsán összesen 43 809 komment született (35%-os növekedés 2014-hez képest).

Beni győzelmet hozó produkcióit összesen 281 200-szor tekintették meg a nézők, és 317 napnyi időt töltöttek el velük, továbbá 13 ezer szavazatott adtak rájuk. A Ki Mit Tube során összesen 180 000 szavazatot osztottak ki a nézők.

„A világ legnagyobb színpadán, a YouTube-on szervezett Ki Mit Tube napjaink egyik legizgalmasabb szórakoztató-ipari produkciója a közönség és a technika szemszögéből is. Manapság már szinte mindenkinek a kezében ott lapul egy olyan eszköz, amivel egy teljes értékű produkciót készíthet, és a Ki Mit Tube-bal adott egy platform is, amivel azt százezrekhez juttathatja el, gyakorlatilag órák alatt. Ráadásul 2015-ben, a széles sávú mobilinternet korábban már a szórakoztató tartalmak gyártásakor és megtekintésekor sem vagyunk helyhez kötöttek, amit a Ki Mit Tube számai is bizonyítanak. Jelentősen megnövekedett a tavalyi évhez képest a mobileszközökről való videó-megtekintések száma is: idén 3,65 milliószor futottak a mobiltelefonon vagy tableteken a verseny videói, ami másfélszeres növekedést jelent. A videó-megtekintések közel harmada valamilyen mobileszközről érkezett. A közönség összesen 11 évnyi Ki Mit Tube videót mobiltelefonokon és táblagépeken tekintett meg” – mondta el Baráth Péter, a Vodafone Magyarország márkakommunikációs igazgatója.
(BrandTrend)