Kategória: Hír és Média.

Az eddig a Central Médiacsoport portfóliójában működő oldalak új tulajdonosa az Inventurio Zrt. Az Inventurio az EU vállalkozásfejlesztési programja, a JEREMIE tőkebefektetési program keretéből származó források felhasználásával üzemelteti tovább a hazai e-kereskedelem meghatározó oldalait.

A JEREMIE (Joint European Resources for Micro to Medium Enterprises, avagy „Közös európai források a mikro és közepes vállalkozások számára”) az EU vállalkozásfejlesztési programja, amelyet az Európai Fejlesztési Bank és annak kockázati tőketársasága, az Európai Beruházási Alap finanszíroz. A program keretében a Venturio 2013 Kockázati Tőkealap a 2015 végéig tartó befektetési időszak alatt, mintegy 4,4 milliárd Ft tőkét fektet be a magyar gazdaságba. A Venturio az elmúlt években többek között olyan sikeres vállalatokkal kötött befektetési megállapodást, mint a Bubbles mosodák üzemeltetője, vagy a USE unused divatmárka gyártója. A legújabb tőkebefektetéséről a kockázati tőkealap az ekereskedelmi portfólióba csoportosuló eszközök új tulajdonosával, az Inventurio Zrt.- vel állapodott meg. Az alapkezelő szerepe azonban nem merül ki a tőke biztosításában, hanem részt vállal a vállalkozás irányításában és fejlesztésében is. A Venturio Zrt. céljai között szerepel, hogy a befektetéseivel hozzájáruljon a magyar gazdaság élénkítéséhez és támogassa a hazai innovációt.

Az Olcsóbbat.hu Magyarország egyik vezető ár-összehasonlító oldala, egyben online vásárlási kalauza, amely évente több millió vásárlásban segíti a hazai felhasználókat és visz minőségi forgalmat a magyar webáruházaknak. Az Olcsóbbat.hu többek között mobilapplikációi, hírlevelei és 100% megbízható bolt minősítési rendszere segítségével folyamatosan növekedett az elmúlt években.

A tőkebefektetéssel új lehetőségek nyílnak: stabil pénzügyi háttérrel és erős szakmai kompetenciával innovatívabban és gyorsabban tud majd fejlődni a portfólió. Vitán Gábor, a Venturio Kockázati Tőkealap-kezelő vezérigazgatója a befektetés kapcsán elmondta: „Olyan befektetési célokat keresünk, ahol egy vállalatban az innovatív megoldásokat, a számottevő piaci növekedési potenciált, valamint az elsőrendű szakmai hozzáértést is megtaláljuk. Ebben a portfólióban mindez jelen van. Nem titkolt szándékunk egy szélesebb e-kereskedelmi portfólió létrehozása, melynek ezek a felületek lesznek az alapkövei. Ezek a befektetések egy nagyobb, regionális terjeszkedést is lehetővé tesznek, miközben a termékek saját kategóriájukban is nagymértékű növekedést tudnak majd elérni.”

Az Inventurio az Olcsóbbat.hu, a Kirakat.hu, a Szépségbolt.hu, valamint az Egészségbolt.hu állandó működését és fejlődését az oldalak eddigi vezetőjével, Jenei Péterrel együttműködve folytatja tovább, aki egyben kisebbségi tulajdonosa is lesz a társaságnak. Ennek köszönhetően az évek alatt felhalmozódott tudás és tapasztalat, valamint az erős csapat töretlenül viheti tovább az oldalak fejlesztését.

„Ahogy már korábban is jeleztük, a Central Médiacsoport a nyomtatott és digitális tartalmi portfólióját szeretné a jövőben erősíteni. Stratégiai jövőképünk és erőforrásaink hatékony kihasználásának megfelelően a jól működő, de a portfóliónkba hosszútávon nem illő üzletágainkat és felületeinket olyan befektetők számára értékesítjük, ahol megfelelő szakmai és pénzügyi felkészültséget látunk” – mondta Varga Zoltán, a Central Médiacsoport vezérigazgatója.
(BrandTrend)