Kategória: Hír és Márka és jog.

Admin kategória: Hír.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Sunfleur Kozmetikai Kft. jogsértő módon, azaz megalapozatlan gyógyító hatásokkal reklámozta a Medifleur márkacsaládba tartozó több termékét. A GVH a jogsértésért 10.000.000 forint bírságot szabott ki, és eltiltotta a vállalkozást a jogsértő magatartás folytatásától.

Az eljárásban érintett termékek – a Medifleur lábkrém cukorbetegek részére, a Medifleur testápolókrém cukorbetegek részére, a Medifleur kímélő krémtusfürdő cukorbetegek részére és a Medifleur sampon cukorbetegek részére – kozmetikumok.

A GVH úgy ítélte meg, hogy a Sunfleur Kozmetikai Kft. jogszerűtlenül népszerűsítette egyes termékeit több televíziós reklámfilmjében, honlapjain és szórólapjain is 2014 októberétől a GVH döntésének napjáig, mert megtévesztően hirdette a fent említett kozmetikumokról, hogy azok cukorbetegeknek ajánlott termékek, és alkalmasak a cukorbetegség tünetei közé tartozó bőrszárazság és annak szövődményei (sebes, repedezett, fekélyes bőr) megelőzésére és kezelésére. A GVH-nak küldött bizonyítékok tartalma nem felelt meg az ágazati szabályoknak.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs költségekre alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

  • a jogsértő kereskedelmi gyakorlat sérülékeny fogyasztókat célzott meg;
  • a jogsértő gyakorlat hosszabb ideig, és a GVH határozatának meghozatalakor is tartott;
  • a jogsértéssel érintett termék bizalmi jellegű;
  • a szórólapon közzétett üzenet közvetlen és célzott volt.

(BrandTrend)