Kategória: Hír és Márka és jog.

Admin kategória: Hír.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa keddi ülésén megadta a szakhatósági hozzájárulást ahhoz, hogy a Columbia Pictures Corporation Limited 100 százalékos tulajdonrészt szerezzen a Viasat Hungária Műsorszolgáltató Zrt.-ben, amelyről a végső döntést a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) mondja ki. A Médiatanács bírságot szabott ki a Parlament TV szolgáltatójára a közéleti műsorok kis aránya és a nem megfelelő azonosító jel használata miatt.

Szakhatósági hozzájárulást adott a Médiatanács

A vállalkozások közötti összeolvadások engedélyezésével kapcsolatos versenyhatósági eljárásnál a Médiatanács feladata szakhatósági eljárás keretében biztosítani, hogy a médiapiacon részt vevő vállalkozások fúziója esetén egy piaci szereplő se kerülhessen olyan erőfölénnyel járó helyzetbe, amely esetlegesen a tartalomkínálat szűkülését eredményezhetné. Az aktuális szakhatósági eljárás során a Médiatanács ezúttal is azonosította az érintett piacokat, majd az azonosított piacokon megvizsgálta az erőfölényt okozó helyzet kialakulásának lehetőségét. A vizsgálat szerint az összeolvadás nem járna a tulajdonosi koncentráció erősödésével, illetve a kialakuló koncentráció nem lenne olyan mértékű az érintett piacokon, amely veszélyeztetné a tartalom sokszínűségét, így vélhetően a fúzió után is megfelelően érvényesül a sokszínű tájékozódás joga. A vállalati összeolvadások tényleges engedélyezhetősége a GVH jogkörébe tartozik.

Bírság a Parlament TV-nek; alaki vizsgálat a kazincbarcikai rádiós pályázati eljárásban

A Médiatanács 50 ezer forint bírságot szabott ki a Parlament TV szolgáltatójára egyrészt amiatt, hogy a hatósági ellenőrzések során kiderült, hogy a televízió a P+ jelet, valamint a „Kiegyensúlyozott tájékoztatás, P+ Televízió” szignált használta a hatósági szerződésében rögzített azonosító jel – a Parlament TV – helyett, másrészt, mert a televíziócsatornán a helyi közélettel foglalkozó műsorszámok heti és napi aránya kevesebb volt, mint a szolgáltató által vállalt 67 százalék.

A testület a Kazincbarcika 88,8 MHz helyi rádiós frekvencia hasznosítására kiírt pályázati eljárásban mindkét pályázót – a Barcika Art Kft.-t és a Sztyeppe Műhely Kft.-t is – pályázati nyilvántartásba vette.
(BrandTrend)