Kategória: Hír és Márka és jog.

Admin kategória: Hír.

A Sport1 és a Sport2 tévécsatorna az idei első negyedévben 33 alkalommal sértette meg a reklámhangerőre vonatkozó szabályokat, emiatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa 660 ezer forint bírságot szabott ki a televíziók médiaszolgáltatójára. A testület határozott arról is, hogy a Magyar Média Mecenatúra program keretében összesen 31,3 millió forintot nyer el 12 közösségi rádió és televízió műszaki fejlesztéseik támogatására.

A hivatalból végzett rendszeres hatósági ellenőrzések eredményeképpen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megállapította, hogy a Sport1 és Sport2 tévécsatornák az idén január–március közötti időszakban a reklámok, műsorelőzetesek vetítésekor 33 alkalommal, több mint 3 decibellel túllépték a környező műsorszámok hangerejét. Mivel a médiatörvény rögzíti, hogy a reklámok, a reklámokat jelző figyelemfelhívás, a televíziós vásárlás, a műsorelőzetes hangereje nem lehet nagyobb, mint az előttük és utánuk sugárzott műsorok hangereje, a Médiatanács 660 ezer forint bírságot szabott ki a televíziócsatornákat üzemeltető AMC Networks Central Europe Kft.-re. A Médiatanács arra törekszik, hogy a nézői igényeknek és a törvényi szabályozásnak megfelelően tartósan ösztönözze a médiaszolgáltatókat a reklámhangerővel kapcsolatos előírások betartására.

A Magyar Média Mecenatúra programban évek óta népszerű műszaki pályázat idei második fordulójában összesen 31,3 millió forint támogatásban részesült hat közösségi televízió és hat közösségi rádió a Médiatanács döntése alapján. A tévék közül sikeresen pályázott a Bonum TV, a Rábaközi Televízió, a TiszapART Televízió, a Pannon TV, a Zemplén TV és a Rákosmente TV, a kisközösségi rádiók közül a miskolci Csillagpont Rádió, a gyöngyösi MaxiRádió és a kiskunfélegyházi Radio Smile, a közösségi minősítésűek közül a Magyar Katolikus Rádió 101,2 MHz és 102,6 MHz frekvenciája, valamint a székesfehérvári Táska Rádió. A Médiatanács a műszaki pályázatokon 2011 óta összesen több mint félmilliárd forinttal támogatott 191 közösségi médiaszolgáltatót, ezzel elősegítve technikai fejlődésüket és a sokszínű médiapiac érvényesülését.
(BrandTrend)