Kategória: Képes hír és Márka és jog.

Admin kategória: Képes hír.

A Pázmány Péter Katolikus Egyetem JÁK Versenyjogi Kutatóközpontja harmadszorra adott otthont nemzetközi reklámjogi konferenciának.

Egy kereken tíz éve elfogadott uniós irányelv egységes szabályokat rögzít a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tekintetében, az általános tilalmakat azonban sokan sokféleképpen alkalmazzák. Vannak a reklámokat aktívan ellenőrző, a megalapozatlan állításokat tevőkre bírságot kiszabó országok, s vannak, ahol inkább önszabályozás, vagy polgári peres eljárások keretében rendezik a vitákat. A szigorúbb elvárásokat támasztó és azokat számon is kérő tagállamok közé tartozik Lengyelország, Olaszország, Hollandia és Magyarország. Ezen országok képviselői mellett francia és amerikai előadók is beszámoltak tapasztalataikról.

A konferenciát megnyitó Darák Péter, a Kúria elnöke a legfelsőbb bíróság gyakorlata alapján mutatta be, hogy a megtévesztő reklámok tilalma milyen fontos a tisztességes verseny érdekében.

Ilyen minőségben először járt Magyarországon Adam Jasser, a lengyel versenyhatóság elnöke. Hangsúlyozta annak fontosságát, hogy egységes szemlélettel érvényesítsék a versenyjogi és fogyasztóvédelmi szabályokat.

UCP Konf fotó

Szente István, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főigazgatója interaktív példákkal szemléltette a tipikus megtévesztéseket. Sajnos még mindig gyakran fordul elő, hogy a termékbemutatókon erőszakos marketing eszközökkel veszik rá vásárlásra a hiszékenyebb – főleg időskorú – fogyasztókat. Előadta továbbá, hogy készül egy javaslat a termékbemutatók szigorítására, amely hamarosan benyújtásra kerül az Országgyűlés részére.

Tóth András, a Gazdasági Versenyhivatal elnökhelyettese bejelentette, hogy a GVH eddigi gyakorlatát is figyelembe véve nyitott arra, hogy a bírságoknál enyhítő körülményként figyelembe vegyék a jogi megfelelés érdekében tett erőfeszítéseket. Erre alapot adhat, ha a reklámozó független szervezettől vagy személytől kért és kapott nyilvánvalóan nem megalapozatlan jogi véleményt.

Az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára, Fazekas Ildikó üdvözölte e változást, remélhetőleg ez is a tisztességes tájékoztatásra, probléma esetén pedig az önkéntes, gyors módosításra fogja ösztönözni a piaci szereplőket.

A konferencia programja és előadásai megtekinthetők a www.ucpdirective.com honlapon.
(BrandTrend)