Kategória: Hír és Márka és jog.

Az MRSZ és MAKSZ megdöbbenéssel fogadta a Napi Gazdaságban ma napvilágot látott információt: miszerint a kormányzat ismét fontolgatja, a jövőben a médiaügynökségek nem állhatnak szerződéses kapcsolatban a médiacégekkel, és nem alkalmazhatók bónuszok.

A médiaügynökségek – mint ahogy az a Magyar Reklámszövetség Ernst & Young médiapiac működését feltérképező tanulmányából is kiderül -, feladata a hirdetők szakmai támogatása és reklámköltéseik hatékony elköltésének előkészítése és megvalósítása. A médiaügynökségek többek között óriási adminisztrációs terhet vesznek le a médiavállalatok és a hirdető cégek válláról.

A tervezett intézkedés bevezetésével a médiavállalkozásoknak utólagos visszatérítést, azaz ügynökségi bónuszt nem lenne szükséges fizetniük, de a valóságban összességében sok milliárdnyi hirdetési bevételtől esnének el. (Romániában a 2013-ban bevezetett hasonló intézkedés a televíziós költések tekintetében 20%-os visszaesést eredményezett, Franciaországban a szabályozás bevezetése után az ügynökségek bevételi szintje ugyancsak 20%-ot esett és mintegy 5 000 munkavállaló elbocsátását vonta maga után.)

A szövetségek továbbá felhívják a figyelmet arra, hogy az intézkedés életbe lépése a hirdetési egységárak azonnali emelkedéséhez, a piacon működő médiaügynökségek ellehetetlenüléséhez vezethet. Összességében a reklámköltések gazdaságra gyakorolt hatása beláthatatlan módon csökken, amely az egész gazdaság számára óriási veszteséget jelent.

A Magyar Reklámszövetség újra kéri a kormányt a mielőbbi a szakmai egyeztetések megkezdésére, hiszen a bónuszra nem lehet önmagában, csak a teljes reklámgazdasági hatásmechanizmus szerves részeként tekinteni.
(BrandTrend)