Kategória: Márka és jog.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság honlapján hétről hétre követhető, hogy a román joghatóság alá tartozó RTL 2 csatornán futó Való Világ 7 valóságshow adásaiban mennyi trágárság, meztelenség, szex, alkoholfogyasztás és dohányzás jelenik meg.

A kiemelt érdeklődéssel övezett televíziós műsorszám “barométerének” elsődleges célja, hogy a kiskorúak védelmében a hatósági vizsgálatokon túlmutató módszerekkel megragadja, valamint szemléltesse a műsorban megjelenő aggályos tartalmak és ezek nézettségi trendekkel összekötött változásait. A programban előforduló káros motívumokat a hatósági munkatársak kvantitatív módszerekkel elemzik, amelyek lehetőséget adnak a trendek kimutatására is.

Az adatszolgáltatás 2014. november 16-tól, a műsor kezdete óta követi a Való Világ 7 szériájának műsorait, amely kizárólag az esti kiadásokra fókuszál. Az NMHH megjelenésük óta kiemelt figyelemmel követi a televíziós valóságshow-kat, hiszen a nézői panaszok magas száma és a hatósági tapasztalatok egyaránt azt mutatták, hogy azokban más műsortípusokhoz képest jóval jellemzőbb a durva, trágár kifejezések használata, a szexualitás bemutatása és az olyan negatív magatartásminták követése, mint a dohányzás vagy az alkoholfogyasztás.

valovilag

Az NMHH által eddig feldolgozott adatokból többek között az derült ki, hogy a Való Világ 7 szereplői február 3-án káromkodtak a legtöbbször, 102 alkalommal; az egy adásban látható dohányos jelenetek száma elérhette a 48-at is (február 9-én), az alkoholfogyasztásé a 36-ot (rögtön a show indulásának másnapján), míg a szex, meztelenség bemutatása adásonként akár 10-11 esetben is előfordulhatott (például január 4-én, 19-én, február 2-án és 5-én).

A hatóság a Való Világ korábbi szériáit, valamint a TV2 Összeesküvők műsorának adásait is heti rendszerességgel dokumentálta, amelynek adatai szintén elérhetőek a honlapján. A hatóság fontos feladatának tartja a kiskorúakra kritikus médiatartalmak elleni fellépést, ennek részeként hozza nyilvánosságra az elemzéseinek tapasztalatait bemutató tanulmányokat is.
(BrandTrend)