Kategória: Márka és jog.

A Médiatanács 137,1 millió forint támogatással összesen 24 médiaszolgáltató működési és üzemeltetési költségeihez járult hozzá az idei, ún. rezsipályázat második fordulójában a Magyar Média Mecenatúra program keretében. A közösségi rádiók közül sikerrel pályázott a kisvárdai VárFm Rádió, a Győrplusz Rádió; a kisközösségi rádiók közül a balkányi Alfa Rádió, a fővárosi Első Pesti Egyetemi Rádió, a gyomaendrődi Rádió Sun, a mezőtúri Pont Rádió, a miskolci Csillagpont Rádió, a székesfehérvári Alpha Rádió és a szombathelyi Credo Rádió. A közösségi televíziók közül nyertes lett a Bajai Televízió, a balatoni Öböl TV, a Baranya Televízió, a budapesti Bonum, Főnix és Óbuda TV, a borsodi Irány TV, a gödöllői Régió Plusz Televízió, a Hajdúnánási Televízió, a Kiskőrös Televízió, a Komló és Térsége Televízió, a mezőtúri Pont Tv és a városi televízió, a Somogy TV és a Tatai Televízió.

A pályázatnak köszönhetően a támogatott helyi és körzeti médiumok idén zökkenőmentesen tudják szolgáltatásukat nyújtani a vételkörzetükben élők számára. Mint ismert, a rezsitámogatás nem automatikus, minden évben újonnan megpályázható, és a beadott pályázati anyag alapján születik meg a döntés a támogatás odaítéléséről. A pályázati döntés részletes tájékoztatója az NMHH honlapján olvasható.

Burkolt reklám miatt szabott ki a Médiatanács 450 ezer forintos bírságot a TV2 médiaszolgáltatójára a Mokka című reggeli műsor egyik tavaly júniusi műsorszegmense miatt, amely reklámriportszerűen, kizárólagosan mutatta be egy Vas megyei wellness-szálloda szolgáltatásait. A médiatartalmak és a hirdetések összemosása ugyanis megtévesztheti a tévénézőket, ezért a médiatörvény tiltja azt.

A Médiatanács 80 ezer forint bírságot rótt ki a debreceni FM90 Campus rádió médiaszolgáltatójára, mert a mintavételbe bekerült műsorsávjuk hatósági ellenőrzése kimutatta, hogy kevesebb szöveget, valamint helyi közélettel, közszolgálattal foglalkozó műsort, ugyanakkor több ismétlést tett közzé adásában, mint amit a szerződésében vállalt. A Mária Rádió Sárvár 40 ezer forint bírságot kapott szintén a hatósági szerződésében foglalt műsorrend-kötelezettségek megsértése miatt: kevesebb híradást, szöveget, közéleti és közszolgálati műsort, nemzetiségi műsort, több ismétlést adott közre, és adását esetenként a vállalthoz képest eltérő időpontban, más műsor átvételével vagy egyáltalán nem sugározta.

A tanács vizsgálta az online és nyomtatott tévéújságok, tévémellékletek jogszabályban előírt korhatárjelzés-feltüntetési kötelezettségét az egyes műsorszámok címe mellett, és pénzbírság nélküli, felhívás szankciót szabott ki a tvmusor.hu szolgáltatójára, a TVR-Hét és a Zseb TV kiadóira, valamint számos megyei napilap kiadójára (Pannon Lapok Társasága: Fejér Megyei Hírlap, Napló, Vas Népe, Zalai Hírlap; Mediaworks Regionális Kiadó Kft.: Heves Megyei Hírlap, Somogyi Hírlap, Új Dunántúli Napló, Új Néplap, Tolnai Népújság; Népújság Kft.: Békés Megyei Hírlap; Petőfi Lap- és Könyvkiadó: Petőfi Népe; Palóc Média Kft.: Nógrád Megyei Hírlap).

A Médiatanács döntött a TV2 Média Csoport Kft. ideiglenes hatósági szerződésének módosításáról is. Ennek lényege, hogy rendezi a digitális átállás miatti, valamint az időmúlás miatt bekövetkezett, hatályát vesztett szerződési elemeket.
(BrandTrend)