Kategória: Márka és jog.

Az EURO BENEFIT Kft. 2012 januárjától 2014 júniusáig az üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait személyes, szóbeli egyeztetések keretében, és egyéb hirdetéseken, szórólapokon, weboldalakon népszerűsítette.

A GVH megállapította, hogy az EURO BENEFIT Kft. a szóbeli tájékoztatások alkalmával

– a fogyasztók azonnali döntéshozatalra késztetése céljából valótlanul azt a látszatot keltette, hogy az üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatok csak nagyon korlátozott ideig érhetőek el,
valótlan előnyöket jelenített meg az általa preferált helyen elhelyezkedő üdülési jogokkal kapcsolatban, miszerint azok könnyebben eladhatóak, elsősorban külföldi fogyasztók számára,
valótlan tájékoztatást az árról és a „beszámítás”-ról mint árkedvezményről,
– a fogyasztók meglévő üdülési jogának továbbértékesítésére tett ígéretet annak érdekében, hogy a fogyasztókat újabb üdülési jog vásárlására késztesse, azonban nem tudta igazolni, hogy valóban gyakorlatszerűen értékesített volna másodlagosan üdülési jogokat.

A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételből, az EURO BENEFIT Kft. 2013. évi nettó árbevételéből indult ki.

Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy

– a másodlagos értékesítés ígérete bizalmi jellegű,
– a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott,
– a teljes kereskedelmi gyakorlat a jogsértő kommunikációkra épült, s az több szempontból is jogsértőnek minősült,
– a jogsértés az üdülési jog többéves időtartamára tekintettel hosszú távon fejti ki hatását.

A fentieken túl a GVH megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.
(BrandTrend)