Kategória: Márka és jog.

A vállalkozás 2012. november 1. és 2012. november 30. között a kötelező gépjárműfelelősségbiztosítási szolgáltatásainak népszerűsítése során azt állította, hogy a következő évben már csak sokkal drágábban lehet biztosítót váltani, azonban nem nyújtott be olyan bizonyítékot, amely igazolta volna ezt az állítását. A GVH megállapítása szerint a jövőbeni árakra vonatkozóan nem lehet kategorikus állítást megfogalmazni, hiszen egy versengő piacon sohasem zárható ki az, hogy egy versenytárs vagy új piacra lépő nem megy a versenytársai ára alá.

A vállalkozás a hirdetésekben arra hívta fel továbbá a fogyasztók figyelmét, hogy az „igazán jó ajánlatokat” és az „igazán olcsó kötelezőt” a Netrisk.hu weboldalán találja meg. A GVH megítélése szerint mindkét állításnak az az üzenete a fogyasztók számára, hogy a versenytársakhoz képest jobb ajánlatokat talál a fogyasztó a Netrisknél, így ezek piacelsőségi állításoknak minősülnek. A vállalkozás ebben az esetben sem igazolta az állításának megalapozottságát. A Netrisk azt állította, hogy minden ajánlat elérhető a honlapján, azonban a vállalkozás nem közvetíthette valamennyi, a magyar piacon elérhető biztosítást. Ennek értelmében a legalacsonyabb árra vonatkozó piacelsőségi állítása sem megalapozott, ugyanis a fogyasztók a Netrisken keresztül nem elérhető kedvezményekkel lehetséges, hogy nagyobb kedvezményben részesültek volna.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt. kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50 000 000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A GVH súlyosító tényezőként értékelte a bírságkiszabás során azt, hogy a Netrisk az intenzív reklámkampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint korábban hasonló jogsértést állapított meg a GVH a vállalkozással szemben.
(BrandTrend)