Kategória: Márka és jog.

A vállalkozás 2012. április 2. és 2012. június 24. között a „KUBU – A FOCI BAJNOKAI” nyereményjátékát népszerűsítő reklámokban olyan üzeneteket fogalmazott meg (pl. „Légy te is a foci bajnoka!”, „Gyűjtsd a kódokat a bajnokok ajándékaiért.”), melyekben a 14. életévüket be nem töltött kiskorúakat közvetlenül szólított fel promóciós termékének megvásárlására.

A játék során a KUBU italokon megjelenő világító matricákon megtalálható kód feltöltésével a hetente megrendezett sorsolásokon különböző tárgyakat (arcfestő, sporttáska, ugrálólabda, stb.), köztük egy LCD televízió készüléket lehetett nyerni.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor egyrészt nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg, azokban közvetlen vásárlási felhívást téve közzé, másrészt nem minden reklámban hívta fel a figyelmet arra, hogy a megnyerhető ajándékok csak korlátozott számban érhetőek el.

A GVH bírság kiszabását is indokoltnak látta, ezért a vállalkozást 4.500.000 Ft bírság megfizetésére kötelezte.
(BrandTrend)