Kategória: Képes hír és Kutatás.

Admin kategória: Képes hír.

Az Árukereső.hu és a GKI Digital immár 6. éve készít közös karácsonyi kutatást, amely az ünnepi időszakra való felkészülésről, az ajándékvásárlási tervekről kérdezi meg az internetező felnőtt lakosságot. Habár a koronavírus komoly hatással volt az éven belüli kiadásokra, azok ütemezésére, valamint a lakosság jövedelmi helyzetére, azért így is bőven találunk majd ajándékot a fa alatt: idén több mint 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra.

A koronavírus miatt idén szűkül az ajándékozottak köre – Míg tavaly átlagosan 8 ember részére készültünk kisebb-nagyobb meglepetéssel, idén csupán a legszűkebb családra, és a közeli barátokra, vagyis 5-6 főre korlátozódik ez a lista.

HU_karacsonyikutatas2020_infografika_1200x3330px

A kevesebb megajándékozott miatt jelentősen nőhet az egy főre vetített ajándékok értéke – Idén átlagosan 52 300 Ft az ajándékokra szánt keret, ami az előző évi adatokhoz képest 8%-os emelkedést jelent. Figyelembe véve az ajándékozottak körének szűkülését, az egy ajándékra szánható költés jelentősen megnőtt, elérve akár a 9 500 forintot is.

Mit választunk és mi alapján? – a ruházati cikk (51%), játék (40%), szépségápolás és kozmetikum (33%) a három legnépszerűbb ajándéknak szánt termékkategória.