Kategória: Képes hír és Kutatás.

Admin kategória: Képes hír.

Kis karácsony vagy nagy karácsony – az örök kérdés idén is lassan aktuálissá válik. A magyarok közel kétharmadának ugyanis nagy anyagi megterhelést jelent az ünnep, majdnem minden második ember szeretne 25 000 Ft alatti összeget költeni idén karácsonykor – derült ki az Euronics friss felméréséből. Mobiltelefon vagy háztartási kisgép azonban valószínűleg minden harmadik karácsonyfa alatt lesz
majd így is, ám a kedvezményes ár a többség számára döntő. A magyarok zömében saját megtakarításból állják a karácsonyi kiadásokat, de a vásárlók közel tizede áruhitelt vagy hitelt (is) vesz fel. Az adventi időszakban a nők és a férfiak is jobban szeretnek üzletben vásárolni, mint online, és sokan akár már nyáron megveszik a karácsonyi ajándékokat.

Az Euronics felmérése szerint a magyarok közel fele 25 000 Ft alatti összeget szeretne költeni idén karácsonykor, közel 25%-uk azonban akár 50 000 Ft-ig is elmenne, sőt majdnem minden 10. ember akár 100 000 Ft-nál többet is áldozna a karácsonyi ajándékokra. A többség saját megtakarításából állja az ajándékokat, a vásárlók közel 15%-a azonban vagy hitelkártyával (is) fizet vagy áruhitelt/hitelt (is) vesz fel. A megkérdezettek közel kétharmada úgy gondolja, hogy a karácsony nagy anyagi megterhelés, mégis elenyésző azoknak a száma, akik egyáltalán nem ajándékozzák meg egymást.

Az emberek zöme legfeljebb öt embert ajándékoz meg a karácsonyi időszakban, de majdnem minden negyedik válaszadó azt mondta, hogy 5-nél több embernek vesz valamilyen meglepetést. A válaszadók közel fele folyamatosan nyitva tartja a szemét, és akár már nyáron megvesz egy-egy dolgot a karácsonyfa alá, körülbelül ugyanennyien viszont inkább decemberre időzítik, a Black Friday akciókat és az őszi kuponnapokat csak minden tizedik ember használja ki, de az, hogy kedvezményes áron vásároljon karácsonyra négyből három vásárlónak fontos.

Annak ellenére, hogy egyre több mindent csinálunk online, a karácsony mégis mintha megmaradt volna még egy picit a régi hangulatában. Ugyanis a nők és a férfiak is jobban szeretnek a feldíszített, fényárban úszó üzletekben vásárolni karácsonykor (58%), mint online (42%), a mobilos fizetést is csak 10% preferálja.

euronics-karacsony-infografika

Meglepő vagy sem, az, hogy a karácsonyfán, illetve a lakásban energiatakarékos izzók és ünnepi fények legyenek már a lakosság közel 80%-ának fontos. A többségnek pedig teljesen mindegy, hogy mit kap, a lényeg, hogy meglepetés legyen. Az Euronics felmérésből azonban az is kiderült, hogy mobiltelefon és háztartási kisgép (pl.: kávéfőző, vasaló, kenyérpirító vagy porszívó) valószínűleg közel minden harmadik, laptop és TV pedig közel minden ötödik háztartásban lesz a fa alatt. A nők 20%-a tervezi ezeken túl hajszárító vagy hajgöndörítő vásárlását, 10-ből 1 férfi pedig tabletet, bluetooth hangszórót, fejhallgatót vagy videójátékot szemelt ki karácsonyra.
(BrandTrend)