Kategória: Képes hír és Kutatás.

Admin kategória: Képes hír.

Mind a magyar, mind a külföldi oldalakon többen vásárolnak. 2016-ban külföldi e-kereskedelmi weblapokon 23%, idén már 27%. Magyar oldalakon jobban nőtt a vásárlási kedv, 44%-ról 53%-ra változott. Az online shopperek ötöde havonta többször is rendel az internetről.

eCommerce 2017

e_commerce 2017

A legszélesebb kör által vásárolt termékkategóriák a meleg étel, a könyv-zene-film, a ruhák, kiegészítők és a különböző digitális eszközök. A válaszadók leginkább a gyűjtői tárgyak, az élelmiszer és a biztosítás internetes beszerzésétől zárkóznak el.

A válaszadók majd fele szívesen venne az interneten bútort és dekorációt, szoftvert és baba-mama holmikat, ha szüksége lenne az adott termékekre.

Az okostelefonnal rendelkezők nagyobb arányban vásárolnak online, 81% szokott valamilyen eszközről interneten rendelést leadni.

Az okostelefonosok legnagyobb arányban a termékekről való általános információgyűjtést végzik online (bármilyen eszközön): a legelterjedtebb online tevékenység a konkrét termékek keresése, termékleírások olvasása, termékcsoportról való tájékozódás, ami majd minden okostelefonosra jellemző.

Ezzel szemben a termékeket online már kevesebben rendelik meg, tehát sokszor az interneten való utánajárást offline megvásárlás követi, vagy a nézelődésnél megáll a folyamat. További csökkenés látható a megvett termék kifizetésénél, itt már csak az okostelefonosok 68%-a marad online.

A kizárólag okostelefonon végzett tevékenységek főként a közösségi oldalakhoz, a kommunikációhoz kapcsolódnak. A megvásárolt, vagy a még csak megvásárolni szándékozott terméket megosztók ötöde ehhez csak és kizárólag okostelefonját használja. Népszerű még okostelefonon linkeket küldeni ismerősöknek, családtagoknak, online vevőszolgálattal beszélni és ismerősök megosztásait tanulmányozni.

Online vásárlói út

online vasarloi ut

Maga a vásárlás és a fizetés PC-n realizálódik: azok az okostelefonosok, akik szoktak online rendelni, vagy online kifizetni termékeket, nagy többségében csak PC-t használnak ehhez (65% és 64%).
(BrandTrend)