Kategória: Képes hír és Kutatás.

Admin kategória: Képes hír.

Gyógyhatású készítmények, valamint élelmiszerek, szépségápolási termékek és a kereskedelem tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz idén februárban. További sorrend a Nielsen Közönségmérés Kft. GRP szerinti top tízes listáján: telekommunikáció, pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés, szolgáltatás és szabadidő.

A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklám szpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét.

Élelmiszerek közül puding/tejalapú desszert, szeletes csokoládé, valamint gyümölcslé  tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz, szintén idén februárban. Testápoló szereknél arckrém és fogkrém érte el a legnagyobb GRP-t, a Nielsen mérése szerint.

Figyelemre méltóan aktív az élelmiszerkereskedelem is, amely a termékosztályok GRP rangsorában a negyedik helyre került; 6 461 százalékpontja majdnem kétszer annyi, mint a puding/tejalapú desszert 3 494-es mutatója.

Hipermarketek is beletartoznak a top húsz termékosztályba, 3 149 százalékponttal.

tv-wallpaper

A teljes népesség legutóbb februárban napi átlag 301 percig nézett tévéműsort valós időben. Nőknél egy fő naponta átlagosan 321 percet tévézett, férfiaknál pedig 280 percet.

Összesen 625 582 reklámfilmet sugároztak a hazai tévécsatornákon huszonkilenc nap alatt; 18 százalékkal többet, mint tavaly februárban.

Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 56,6 milliárd forintot költöttek tévéreklámra idén februárban. A tavalyi második hónapinál 14 százalékkal többet. A valós költés ennél lényegesen alacsonyabb lehet, mivel a televíziós társaságok különböző mértékű kedvezményeket adnak a hirdetőknek.

A 2016. február során tévéreklámjaikkal a legtöbb nézőt elért szektorok GRP-je Forrás: Nielsen Közönségmérés

Kategória

2015.

február

2016.

február

Gyógyhatású készítmények 55 481 62 759
Élelmiszer 24 792 25 683
Szépségápolás 16 526 18 407
Kereskedelem 24 761 16 760
Telekommunikáció 9 046 10 757
Pénzintézetek 7 496 7 888
Háztartási cikk 6 846 6 046
Közlekedés 5 871 5 821
Szolgáltatás 6 183 5 758
Szabadidő 4 630 4 174

Napi fogyasztási cikkek néhány nagy GRP-t elért termékosztályával kapcsolatos tévéreklámok százalékpontjai 2016 februárban Forrás: Nielsen Közönségmérés

Kategória

2015.

február

2016.

február

Megfázás, influenza elleni készítmények 19 950 20 385
Vitamin, vitaminital 12 271 14 830
Egyéb gyógytermék 7 156 9 311
Élelmiszerkereskedelem 6 171 6 461
Puding, tejalapú desszert 3 258 3 494
Szeletes csokoládé 4 493 3 396
Hipermarket 3 440 3 149
Fogkrém 2 498 2 100

(BrandTrend)