Kategória: Képes hír és Kutatás.

Admin kategória: Képes hír.

A tartós műszaki cikkek értékesítése 2015 harmadik negyedévében 3 százalékos növekedést ért el 2014 azonos időszakához viszonyítva. A teljes értékesítési összforgalom 125,1 milliárd forintot tett ki. A növekedés fő motorját a telekommunikáció, valamint a háztartási nagygépek jelentették.

Forgalomváltozás – Tartós fogyasztási, műszaki cikkek (Forrás: GfK TEMAX® Hungary, GfK)

forgalomvaltozas - muszaki cikkek

Telekommunikáció: folytatódik az eddigi trend

A szektor teljesítménye továbbra is a legerősebbek közé tartozik: 2015 harmadik negyedévében a teljes eladás 11 százalékos értékbeli növekedést könyvelhetett el az előző év azonos időszakához képest. Az emelkedés hátterében az okostelefonok állnak erőteljes kétszámjegyű értékbeli bővüléssel, miközben a hagyományos (feature) telefonok egyre inkább kiszorulnak a piacról. Az okostelefonoknál a piac a magasabb kategóriájú termékek felé mozdult el.

Háztartási nagygépek: lassul a növekedés

Több periódusnyi kétszámjegyű bővülés után a háztartásinagygép-piac növekedésének dinamikája lelassult. A harmadik negyedévben csak 7,2 százalékos növekedés látható a szektorban. Egyedül a hűtőszekrények tudták tartani a kétszámjegyű növekedést, míg a szárítógépek egy évnyi szárnyalás után minimális csökkenést produkáltak. A mosógéppiac a mosógépcsere-programra készül, a harmadik negyedév minimális erősödése után kimagasló értékesítés várható az év végére.

Háztartási kisgépek: enyhén csökken a piac

Minimális visszaesés látható a háztartásikisgép-piacon: az értékesítés 2015 harmadik negyedévében 0,5 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától. A csökkenés mögött a két legnagyobb kategória – a porszívók és az ételelőkészítő eszközök – iránt mérséklődő kereslet áll. A kávéfőzők és a szájápolási termékek piaca továbbra is növekszik és a szőrtelenítő készülékek piaca is kétszámjegyű bővülést tudhat maga mögött.

Szórakoztató elektronika: vegyes az összkép

A harmadik negyedév a szórakoztató elektronikai piacon ismét visszaeséssel zárult: az értékesítési összforgalom a mért kategóriákban 2 százalékkal zsugorodott. A következő termékkörökben pozitív tendencia tapasztalható: akció kamerák, hangprojektorok, autó-, mikro- és mini hifik. A lapos tévék piaci volumene csökkent, viszont a kereslet a nagy (40’+) képernyőméretek iránt tovább tudott nőni.

jolla-tablet

Információs technológia: a tavalyit alulmúló számok

Az IT szektorban 2015. július-szeptember időszakban kismértékű – 5 százalékos – értékbeli visszaesés volt látható az előző év azonos időszakához képest. A korábban szokásosnak mondható emelkedő trend ebben az időszakban érvényét vesztette. Meglepő módon a tabletek teljesítménye volt az egyik legalacsonyabb: kétszámjegyű értékbeli csökkenést mutatott a tavalyi évhez képest. Minden jel arra mutat, hogy ez a termékcsoport már elérte a telítődési pontot és inkább már csak stagnáló-visszaeső eredményeket fog produkálni. Szintén gyengébb notebook eladásokat regisztráltak a forgalmazók, bár ennek mértéke visszafogottabb, mint a tableteké.

Irodatechnikai eszközök: csökkenő nyomtatási kedv

A szektor teljesítménye 2015 harmadik negyedévében közepes mértékben – 7 százalékkal – maradt el az előző év azonos időszakában mért eladásokhoz képest. Ugyanez mondható el az eladási darabszámokról is. A csökkenés egyaránt érintette a hardvereket (nyomtatók és multifunkciós eszközök), valamint a kellékanyagokat is (toner, patron). Az átlagárak tekintetében épp ellentétes az elmozdulás, a nyomtatókat leszámítva mindegyik termékkategória átlagára kismértékű emelkedést mutat.

Fotó: a lejtmenet folytatódik

A fotótermékek szektora 11 százalékkal alacsonyabb értékesítési forgalmat realizált 2015 harmadik negyedévében az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb szegmens a kompakt fényképezőgépeké, amely kétszámjegyű visszaesést produkált, így nem mozdult el az előző időszakokban mérsékelt eredményekkel jellemezhető pályáról. Ezzel egy időben a cserélhető lencsés gépek tavalyhoz képest 19 százalékkal tudtak növekedni, de sajnos ez a teljesítmény sem tudta kompenzálni a teljes piac lassulását.
(BrandTrend)