Kategória: Hír és Kutatás.

Admin kategória: Hír.

Január-április során 6 százalékkal, mintegy 110 milliárd forintra emelkedett a bolti eladás, a tavalyi első négy hónaphoz viszonyítva. Mennyiséget tekintve plusz 1 százalékot regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

“Átlag felett nőtt értéket tekintve a forgalom az általunk mért hetven kategória közül többek között a legnagyobb négy termékcsoportban; mosószernél, toalett papírnál, papír pelenkánál és öblítőnél – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. – Kétszámjegyű bővülést ért el az öblítő mellett például a dekor kozmetikum, toalett tisztító és parfüm.”

Majdnem mindegyik bolttípus bevétele nőtt; átlag felett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatornában, valamint a drogériában. Egy bottípusban viszont csökkent a forgalom értéket tekintve: a legkisebb, 50 négyzetméteres és kisebb üzletekben.

“A korábbinál is nagyobb lett a koncentráció a vegyi kategóriák kiskereskedelmében – állapítja meg Barta Mónika. – A 400 négyzetméternél nagyobb üzletek és a drogériák elvitték a január-áprilisi összes bevétel 87 százalékát; 1 százalékponttal többet, mint a tavalyi hasonló periódusban.”

Ami a régiókat illeti, mindegyikben emelkedett az értékben mért forgalom. A 6 százalékos átlag felett Északkeleten, míg átlag alatt Északnyugaton és Délnyugaton.

A Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategória – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése. Százalékban. Forrás: Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat

kiskereskedelem-boltok piaci reszesedese

(BrandTrend)