Idén az első negyedévben a GDP növekedési üteménél nagyobb lendülettel, ám a tavalyi utolsó negyedéves és az egy évvel korábbi első negyedéves lendülethez képest visszafogottabb ütemben 4,9 százalékkal bővült a NORI, a hazai digitális reklámpiac bevételi indexe – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásaiból.
A digitális hirdetési piac növekedésének hajtó ereje most is a mobil szegmens volt, de NORI fölötti ütemet mutatott az e-mailes hirdetések bővülése is. A webes szegmens ugyanakkor a NORI alatt teljesített.
Miközben a távközlési, az élelmiszer, gyógyszer és turizmus szektorokba tartozó online hirdetések volumene messze a NORI fölötti ütemben bővült, a pénzintézetek, a kereskedelemi hirdetők, és az apróhirdetések alulteljesítettek, sőt egyenesen csökkentek.
Továbbra is jelentős ütemben bővül a mobil display típusú hirdetési forma, de visszaestek a videó hirdetések.
A tavalyi trendet megtörve növekedett az indirekt, azaz ügynökségi hirdetések aránya a direkt hirdetésekkel szemben.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.
Időszak | NORI |
2012 q1 | 3,2% |
2012 q2 | 0,5% |
2012 q3 | 6,8% |
2012 q4 | -0,1% |
2013 q1 | 2,1% |
2013 q2 | 6,1% |
2013 q3 | 5,9% |
2013 q4 | 11,7% |
2014 q1 | 17,2% |
2014 q2 | 13,7% |
2014 q3 | 12,3% |
2014 q4 | 7,5% |
2015 q1 | 4,9% |
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette: Adaptive Media, CEMPSH, Centrál Médiacsoport, Est Media Group, EVO Media, Gmedia, Grabowski Digital, Használtautó, Híreső, HVG Kiadó, HWSW, Infinety, Madhouse, Magyar Jeti, Mediaworks Hungary, MTM-SBS, MTVA Online, Net Média, NoSalty, Optimusz Direkt Marketing, Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató, ReachMedia, Ringier Axel Springer Magyarország, Russmedia, R-Time, Schibsted, Thinkdigital
(BrandTrend)