Kategória: Hír és Kutatás.

Admin kategória: Hír.

Idén az első negyedévben a GDP növekedési üteménél nagyobb lendülettel, ám a tavalyi utolsó negyedéves és az egy évvel korábbi első negyedéves lendülethez képest visszafogottabb ütemben 4,9 százalékkal bővült a NORI,  a hazai digitális reklámpiac bevételi indexe – tette közzé az IAB Médiaszekciója az IAB Hungary tagok bevallásaiból.

A digitális hirdetési piac növekedésének hajtó ereje most is a mobil szegmens volt, de NORI fölötti ütemet mutatott az e-mailes hirdetések bővülése is. A webes szegmens ugyanakkor a NORI alatt teljesített.

Miközben a távközlési, az élelmiszer, gyógyszer és turizmus szektorokba tartozó online hirdetések volumene messze a NORI fölötti ütemben bővült, a pénzintézetek, a kereskedelemi hirdetők, és az apróhirdetések alulteljesítettek, sőt egyenesen csökkentek.

Továbbra is jelentős ütemben bővül a mobil display típusú hirdetési forma, de visszaestek a videó hirdetések.

A tavalyi trendet megtörve növekedett az indirekt, azaz ügynökségi hirdetések aránya a direkt hirdetésekkel szemben.

NORI

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a magyar online és mobil reklámpiac  aktuális teljesítményéről.

Időszak NORI
2012 q1 3,2%
2012 q2 0,5%
2012 q3 6,8%
2012 q4 -0,1%
2013 q1 2,1%
2013 q2 6,1%
2013 q3 5,9%
2013 q4 11,7%
2014 q1 17,2%
2014 q2 13,7%
2014 q3 12,3%
2014 q4 7,5%
2015 q1 4,9%

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette: Adaptive Media, CEMPSH, Centrál Médiacsoport, Est Media Group, EVO Media, Gmedia, Grabowski Digital, Használtautó, Híreső, HVG Kiadó, HWSW, Infinety, Madhouse, Magyar Jeti, Mediaworks Hungary, MTM-SBS, MTVA Online, Net Média, NoSalty, Optimusz Direkt Marketing, Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató, ReachMedia, Ringier Axel Springer Magyarország, Russmedia, R-Time, Schibsted, Thinkdigital
(BrandTrend)