Kategória: Kutatás.

Az IAB Hungary megbízásából a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. (PwC) végezte el idén is a digitális reklámköltések éves felmérését (Digitális reklámköltési adatok 2014), a munkában közreműködött a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének Online szekciója.

“Újabb mérföldkövet közelített meg a hazai digitális reklámpiac 2014-ben a közel 50 milliárd forintos nagyságrendjével. A gazdasági, társadalmi és reklámipari folyamatok várakozásunk szerint továbbra is növekedést hoz a digitális marketing és média számára a következő években” – foglalta össze a folyamatokat Novák Péter, az IAB Hungary elnöke, az Adex munkacsoport vezetője.

A 2014. év legfontosabb digitális reklámköltési folyamatai, eseményei:

– a (DM nélküli) reklámtortának közel 30%-os szelete a digitális reklám,
– 20%-kal bővült a digitális reklámozás, 49.45 milliárd forintott fordítottak erre a hirdetők,
– a webes Display 10%-os növekedéssel továbbra is a legnagyobb szegmens (18,6 mrd Ft),
– lassult a webes Search növekedése, de így is a második legnagyobb szegmens (16,8 mrd Ft),
– tavaly is jelentősen, 33%-kal bővült a Listing szegmens (8 mrd Ft), elsősorban az álláshirdetéseknek és az e-kereskedelmhez kapcsolódó árösszehasonlító szolgáltatások növekedésének köszönhetően,
– lendületbe jött az email marketing szegmens, 51%-os növekedést produkált (1,246 mrd Ft),
– a szegmensek közül 2014-ben is a mobilreklámozás produkálta a legnagyobb növekedést (+143%), melyre 4,7 milliárd forintot költöttek a hirdetők.

A digitális reklámpiac alakulása 2000-2014 között (* 2011-2014: A net-net digitális reklámpiac (47,3 milliárd Ft) aránya a teljes net-net reklámpiachoz képest (DM nélkül))

digitalis reklampiac alakulasa

A lokális és a globális szereplők reklámbevételeinek alakulása

lokalis es globalis szereplok

A hazai, illetve a globális szereplőknél elköltött digitális reklámpénzek

lokalis es globalis szereplok - elkoltott penzek

(BrandTrend)