Kategória: Kutatás.

Az OTP Bank bár megőrizte elsőségét, előnyéből jelentősen vesztett: a pénzintézet (számottevő saját kommunikáció hiányában) szinte kizárólag a tőzsdei hírekben került említésre. A több mint negyvenmilliós elérés azt jelenti, hogy a magyar médiafogyasztók átlagosan 5 alkalommal találkozhattak a bank említésével.

A második helyen szorosabb verseny alakult ki, mindkét bank (az Erste és a K&H) főként elemzéseivel tudott felzárkózni. Az Erste szakértői rendszeresen szerepeltek a sajtóban a Nemzeti Bank keddi kamatdöntő ülése kapcsán, majd kiemelt figyelmet kapott a GKI-Erste konjunktúra-index legfrissebb jelentése is. A K&H Bank kkv bizalmi indexe és az Alkotmánybíróság devizahiteles döntése révén egy nap alatt több mint 10 millió fogyasztóhoz jutott el, ezt az érdeklődést azonban hosszabb távon nem tudta fenntartani. A Raiffeisen saját devizahiteles perén kívül alig generált megjelenéseket. Az MKB legtöbb cikke a sportszponzorációnak köszönhető, az MNB közleményei a bank átszervezésével kapcsolatban most kisebb médiafigyelmet kaptak.

A bankszektorhoz kapcsolható megjelenések átlagosan a teljes médiazaj 6-8 százalékát teszik ki. Az aktivitás mélypontját, 5 százalékék alá süllyedve, a karácsonyi-újévi szezonban érte el. Az elmúlt héthez képest az arány fél százalékpontot csökkent.

TOP 10 bank által elért fogyasztók száma (millió fő, becslés – IMEDIA Kft.)

TOP 10 bank által elért fogyasztók száma

TOP 5 bank által elért fogyasztók száma (millió fő, becslés – IMEDIA Kft.)

TOP5 bank által elért fogyasztók száma

A bankszektor részesedése az országos médiazajból (IMEDIA Kft.)

A bankszektor részesedése az országos médiazajból(BrandTrend)