Kategória: Kutatás.

A tavalyi utolsó negyedévben a 2014 korábbi negyedéveinél ugyan alacsonyabb ütemben, de még így is bőven a GDP növekedési ütemét meghaladóan, 7,5 százalékkal bővült a magyar digitális hirdetési piac a felmérésben résztvevők körében – tette közzé az IAB Hungary a Pwc Magyarország Kft. közreműködésével, az IAB Médiaszekció tagjaitól származó önbevallások alapján. Az év utolsó három hónapjában 7,5 százalékkal haladta meg  az online hirdetési index (NORI) az egy évvel korábbit.

A digitális hirdetési piac bővülésében most is a mobil hirdetési bevételek növekedése játszotta a legnagyobb szerepet. A webes piac a NORI üteme alatt, a mobil lényegesen nagyobb ütemben növekedett, az emailes piac ugyanakkor csökkent.

Az indexben a legnagyobb súlyú pénzintézeti, biztosítási és a távközlési hirdetések a NORI fölötti ütemben bővültek, alulteljesítő volt a kereskedelem és a szolgáltatás.

A hirdetési formák között csökkent az egyébként domináns webes display és növekedett a mobil display, szöveges és videó hirdetések aránya.

A hirdetési csatornák között folytatódott a direkt hirdetések arányának növekedése az ügynökségi hirdetésekkel szemben.

iab adex nori

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarország Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar digitális reklámpiacról érintett részéről. A NORI tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt a résztvevő cégek vonatkozásában. A bevallásban résztvevő médiatulajdonosok és sales house-ok száma és mérete alapján kijelenthetjük, hogy a NORI átfogó képet mutat a hazai online és mobil reklámpiac aktuális teljesítményéről.

időszak

NORI

2012 q1 3,2%
2012 q2 0,5%
2012 q3 6,8%
2012 q4 -0,1%
2013 q1 2,1%
2013 q2 6,1%
2013 q3 5,9%
2013 q4 11,7%
2014 q1 17,2%
2014 q2 13,7%
2014 q3 12,3%
2014 q4 7,5%

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette: Adaptive Media, CEMPSH, Centrál Médiacsoport, Est Media Group, EVO Media, Gmedia, Grabowski Digital, Használtautó, Híreső, HVG Kiadó, HWSW, Infinety, Madhouse, Magyar Jeti, Mediaworks Hungary, MTM-SBS, MTVA Online, Net Média, NoSalty, Optimusz Direkt Marketing, Origo Media Group, ReachMedia, Ringier Axel Springer Magyarország, Russmedia, R-Time, Schibsted, Thinkdigital.
(BrandTrend)