Kategória: Kutatás.

A Global Payments kártyaelfogadó szolgáltató Magyarországra vonatkozó 2014. decemberi statisztikai adatai alapján a legtöbbet élelmiszerre költöttük, összes vásárlásunk 16,32 %-át. A második helyen álló kategória, a ruházati cikkek alapján, amelyekre decemberi büdzsénk 15,31%-át fordítottuk, azt gondolhatnánk, azért magunkra is ugyanolyan kiemelten adtunk, mint a bendőnkre, az ünnepléssel töltött hónapban, és a legtöbb fa alá is került egy-egy rénszarvasos pulóver. Azonban a harmadik dobogós helyet elfoglaló éttermi, étkezési költések 10,61%-a jelentősen megemeli a táplálkozásra fordított anyagi források arányát, amely így összesen 26,93%-ot, összes decemberi kiadásunk több mint egynegyedét teszi ki.

„Feltételezéseink szerint az ország valamennyi, azaz nem csak vállalatunkon keresztül bonyolított költése hasonló képet mutathat: az első helyen az élelmiszerek állnak, majd a ruházat. A harmadik helyre azonban a műszaki cikkeket várnánk, hasonló piacokon szerzett, például csehországi tapasztalataink alapján. A harmadik helyre befutó éttermi költések előkelő pozíciója a vállalatunk jelenlegi, magyarországi ügyfélkörében erős vendéglátói szegmensnek köszönhető.” – véleményezte az eredményeket Sármay Bence, a Global Payments magyarországi értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója.

Bronz- ezüst- és aranyvasárnap ide vagy oda, bankkártyás fizetéseinkből az is kiderül, hogy a hét utolsó napjait szívesebben töltöttük otthon vagy a szabadban, családi, baráti körben, mint vásárlással. Nem így a péntekeket, amikor a munkahelyről kiszabadulva, a decemberi kiadásaink jelentős részét, 19,5%-át költöttük el. Ezek a kimagasló pénteki értékek több mint kétszeresei a vasárnapiaknak.

2014 decemberében, egy-egy alkalommal átlagosan 5896 Ft-ot fizettünk a bankkártyánkkal, amely átlagos költés december 6-án volt a legmagasabb, 7204 Ft. A Global Payments adatai alapján ezen a napon is élelmiszer-, ruházati boltokban, valamint éttermekben fizettünk a legtöbbet, de úgy tűnik, Mikulás napján drágább holmikat, ételeket, vagy csak többet vettünk magunkhoz.

A napi adatokat vizsgálva elmondható, hogy december 22-én produkáltuk a legnagyobb forgalmat, amit nem csak a bejglik és pontyok beszerzése, a karácsonyi nagybevásárlások eredményeztek. Sokunk hagyta az utolsó pillanatra az ajándékvásárlást, amit az erre a napra a dobogó harmadik helyére berobbanó háztartási cikkek és általában a top 10-ben sem szerepelő óra, ékszer kategória hatodik helyezése bizonyít.
(BrandTrend)