Kategória: Kutatás.

A Men.hu 400 internethasználó férfi körében végzett online kutatást, hogy választ kapjon az olyan kérdésekre, mint például: milyen csatornákon informálódnak a férfiak, milyen gyakoriság jellemző médiafogyasztási szokásaikra, valamint mely témák iránt mutatnak érdeklődést.

ferfiak mediafogyasztasa

Az eredmények alapján a válaszadók közel 80 százaléka online felületekről informálódik leginkább, ezt követi a médiumok Facebook-oldala (9 százalék), a TV (7 százalék), az online médiumok alkalmazásai (2 százalék), a rádió (1 százalék) és a nyomtatott lapok (1 százalék).

A kapott értékek arra is rámutattak, hogy a budapesti és a vidéki lakosság médiafogyasztása között nem mutatható ki szignifikáns különbség a platformok típusát tekintve. Mindkét esetben az online felületek a legkedveltebbek. Ugyanez elmondható a közép- és felsőfokú-, továbbá a 8 általános, vagy annál alacsonyabb fokú végzettséggel rendelkezőkről is. Az online portálok jelentős előnye az alanyok foglalkozását tekintve sem mutatott csökkenést.

Mindemellett a vizsgálat kimeneteléből az is látható, hogy egy adott médiummal 63%-ban webböngészőn, 19%-ban közösségi oldalakon, 8%-ban ismerősökön, míg 4-4%-ban hirdetéseken keresztül és egyéb módon találkoznak a fogyasztók.

A tájékozódás gyakoriságát illetően a válaszadók 26%-a online folyamatosan követi a híradásokat, míg egy jelentős hányad, 60%, naponta többször olvas híreket, 22 százalékuk pedig egy-egy alkalommal akár 10-20 percet is eltölt az újdonságok tanulmányozásával.

A kérdőív tanúsága szerint a kitöltők legnagyobb része a technikai (57%) és a tudományos (55%) információk iránt érdeklődik erőteljesebben. Ezt követik a sport (44%), a közéleti (33%), a gazdasági (32%), az életmód (31%), a politikai (28%), a kulturális (24%) és legutolsó sorban a bulvár (14%) hírek. Érdekes eredménynek mondható, hogy míg azt gondolnák, a fiatalabb generációt kevésbé érdekli a kultúra, és az idősebbek fogékonyabbak rá, a kutatás ennek ellentmondó adatokat prezentál. A 18-25 éves korosztály 25 százaléka keresi a kultúr híreket, míg a 36-45 évesek 18 százalékát, a 46-55 évesek mindössze csak 8 százalékát foglalkoztatja. A kapott adatokból egy másik meglepő tényre is fény derült, a válaszadók 30%-a a női életmód portálokat is látogatja.

A felmérésből többek között az is megmutatkozik, hogy a legkeresettebb téma az életmód portálokon a sport (50%), a szexualitás, nők (45%), és a szórakozás (44%). Szintén sokakat érdekel a helyes táplálkozás (42%), az egészség (36%), a divat, trendek (33%), ezenfelül a pénzügyek és munkahely (28%). Kedveltségét tekintve a legalacsonyabb népszerűségi indexszel a család témaköre áll, mindössze 15 százalékkal.

A Men.hu elemzése ugyanakkor arra is választ ad, hogy melyek azok a kiegészítő tartalmak, amelyeket a férfiak leginkább keresnek az életmód portálokon. A megkérdezettek többsége az időjárás előrejelzést (41%) és a teszteket (32%) keresi javarészt, legkevésbé pedig a horoszkóp (19%) iránt érdeklődnek.
(BrandTrend)