Kategória: Kutatás.

2014 harmadik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan pontosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt, 3 perccel többet, mint az előző év ugyanezen időszakában.

Egy főre jutó napi tévénézési idő (Forrás: Nielsen Közönségmérés)

Egy főre jutó napi tévénézési idő

A 4-17 éves gyerekek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 29 perc volt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 4 óra 11 perc, ami az előbbi korcsoport esetében 1 perces csökkenést, az utóbbi esetében 1 perces növekedést jelent 2013 ugyanezen időszakához képest. Az 50 évesek és idősebbek átlagosan 6 és fél órát töltöttek a televízió előtt, 6 perccel többet, mint egy évvel korábban.

2014 negyedik negyedévében az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 29.1% volt, 0.3 százalékponttal magasabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17.5%-ról 18.1%-ra nőtt, a közszolgálati csatornáké pedig 15.5%-ról 15.4%-ra csökkent 2013 ugyanezen időszakához viszonyítva. A gyerekcsatornák közönségaránya 4.4%-os volt, ami 0.6 százalékpontos csökkenést jelent, a filmcsatornák 8.9%-os részesedése pedig 0.3 százalékponttal volt alacsonyabb tavalyhoz képest. A hírcsatornák 4.3%-kal, az ismeretterjesztő csatornák 4.9%-kal, a zenecsatornák 2.6%-kal, az életmódcsatornák 2.1%-kal, a sportcsatornák pedig 2.2%-kal járultak hozzá a napi tévénézéshez 2014 negyedik negyedévében.

Csatornatípusok közönségaránya (Forrás: Nielsen Közönségmérés)

Csatornatípusok közönségaránya

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedések az egyes műsortípusok esetében eltérően alakultak. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 11%-os volt, míg a műsorfogyasztásnak 17.3%-át tette ki. Szintén magasabb volt a műsorfogyasztás aránya a sugárzás arányánál a „nem zenei szórakoztató”, a „hírek, aktuálpolitika, gazdaság”, valamint az „információs” műsortípusok esetében is. Ellenkező irányú az eltérés a „nem zenés fikcióval”, sporttal, zenével, művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos valamint a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó „egyéb” műsortípus esetében.

Műsortípusok sugárzása és fogyasztása (Forrás: Nielsen Közönségmérés)

Műsortípusok sugárzása és fogyasztása

Az időeltolásos tévénézésre (Time-shifted Viewing, TSV) irányuló kutatások szerint a teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 1.1%-át, azaz átlagosan 3.4 percet fordított időben eltolt televíziós tartalom fogyasztására 2014 negyedik negyedévében. A 4-17 és a 18-49 éves korosztály a tévénézésre fordított idejének 1.5%-át töltötte késleltetett tévés tartalom fogyasztásával, míg az 50 év felettieknél ez az arány mindössze 0.8% volt.

FMCG top termékosztályok GRP alapján (Forrás: Nielsen Közönségmérés)

FMCG top termékosztályok GRP alapján

A napi fogyasztási cikkek (FMCG termékek) hirdetési rangsorában az első helyre a szeletes csokoládé került, második az arckrém, a harmadik helyen pedig a kávé termékosztályának televíziós hirdetései állnak a negyedik negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján. (Az FMCG termékek körébe jelen kutatásban a babaápolás, az élelmiszer, az élvezeti cikk, a háztartási cikk és a szépségápolás szektorok tartoznak.)
(BrandTrend)