Kategória: Kutatás.

A New York-i Fifth Avenue felső szakasza megelőzte a hongkongi Causeway Bay bevásárló negyedet és jelenleg a világ legdrágább bevásárló desztinációja, jelentette ki a Cushman & Wakefield Világ Bevásárló utcái tanulmánya.

A tanulmány, egy széles körben ismert és elismert barométere a globális kiskereskedelmi piacnak, mely 65 ország 330 legdrágább kiskereskedelmi helyszínét állítja rangsorba.

Az elsődleges kiskereskedelmi bérleti díjak átlagosan 2,4 százalékkal növekedtek a 2014 szeptemberét megelőző 12 hónapban. A gyenge gazdasági aktivitás hatással volt némely piacra, míg más területeket a strukturális változások befolyásoltak. A visszafogott átlag bérleti díj növekedés ellenére a 330 vizsgált lokáció közül 227 esetben tapasztaltunk stagnálást, vagy növekedést az év során.

NYC

Az országok legdrágább bevásárló területeinek rangsorában jelentős változások történtek az elmúlt évben. A New York-i Fifth Avenue bérleti díjai, évi 38,000 dollár/ négyzetméterrel rekordot döntöttek, megelőzve a Causeway Bay területet, ahol a korábbiakhoz képest 6,8 százalékos visszaesés történt.

John Strachan, a Cushman & Wakefield globális kiskereskedelmi vezetője elmondta: “2011 óta először ismét New York a legdrágább kiskereskedelmi lokáció a világon, a Fifth Avenue felső szakasza új rekordot állított fel, a valaha mért legmagasabb kiskereskedelmi bérleti díjak tekintetében. A világ ‘gateway’ városai folyamatosan fejlődnek és a főbb márkák háborúznak a legjobb üzlethelyiségekért.”

A világ 10 legdrágább kiskereskedelmi lokációja
2014 2013 ország város lokáció

€/M2/ÉV

us$/sq. ft/év

változás %

1 -* USA New York Upper Fifth Avenue 29,822 3,500 13.3
2 1 Hong Kong (China) Hong Kong Causeway Bay 23,307 2,735 -6.8
3 3 France Paris Avenue des Champs Élysées 13,255 1,556 0.0
4 4 UK London New Bond Street 10,361 1,216 4.2
5 8 Australia Sydney Pitt Street Mall 8,658 1,016 25.0
6 6 Italy Milan Via Montenapoleone 8,500 998 13.3
7 5 Japan Tokyo Ginza 8,120 953 6.9
8 9 South Korea Seoul Myeongdong 7,942 932 17.6
9 7 Switzerland Zurich Bahnhofstrasse 7,456 875 1.1
10 12 Russia Moscow Stoleshnikov 4,749 557 20.0

Forrás: Cushman & Wakefield (a felsorolás csupán egy lokációt tartalmaz országonként, a teljes rangsor a riportban található) *A két különböző alpiac fejlődésének szemléltetése végett ebben az évben a New York-i Fift Avenue területet felső és alsó Fift Avenue területekre osztották

arc-de-triomphe-champs-elysees

Annak ellenére, hogy a bérleti díjak nem változtak, a tavalyi 40 százalékos növekedés után, a párizsi Champs-Élysées megtartotta harmadik helyét, melyet London New Bond Street bevásárló utcája követ, ahol a bérleti díjak 4,2 százalékkal emelkedtek. A Sydneyben található Pitt Street Mall lett az ötödik a rangsorban, három helyezést lépve előre. Itt 25 százalékos bérleti díj növekedést tapasztaltunk, mely leginkább az utóbbi fél évben történt jelentős üzletnyitásoknak köszönhető.

Amerika ismét vezető helyen áll a díjak tekintetében, itt 5,8 százalékkal kell többet fizetnünk egy négyzetméterért, mint korábban. Az USA és Mexikó a növekedés fő mozgató rugói, Brazíliát pedig magával húzta a fellendülés.

Matt Winn, globális kiskereskedelmi COO és a Cushman & Wakefield Amerika kiskereskedelmi vezetője hozzátette: “A pozitív gazdasági hírek, az egészséges kiskereskedelemmel karöltve tovább szűrik az USA kiskereskedelmi piacát. Az elsődleges bérleti díjak (szeptemberig) az elmúlt évben 10,6 százalékkal növekedtek. Emellett erősödött a kiskereskedelmi kereslet és a jelentős számú turista is támogatta a terjeszkedéseket, mely során Los Angeles, San Francisco és főként New York két számjegyű növekedést tapasztaltak. Az olyan márkák érkezése, mint a Microsoft, mely nemrég nyitotta első zászlóshajó üzletét New Yorkban a felső Fifth Avenue sugárúton, tovább erősíti ezen kiemelkedő kiskereskedelmi desztinációk létjogosultságát.”

Az Ázsia és Csendes-óceáni térség alacsonyabb mértékű növekedését a kiskereskedelmi vásárlóerő visszaesése mellett a lassabb turisztikai növekedés idézte elő.

James Hawkey, a Cushman & Wakefield Ázsia és Csendes-óceáni térségének kiskereskedelmi vezetője elmondta: “Bár New York átvette a vezetést, a hongkongi Causeway Bay továbbra is a második legdrágább lokáció a Földön. 2014-ben a kiskereskedők óvatosak voltak a terjeszkedések tekintetében, mely a kevésbé jó eladási mutatóknak és a visszafogottabb vásárlóknak köszönhető. A luxusmárkák konzervatív stratégiát folytattak, míg az óra és ékszer gyártók jelentősen visszavettek a terjeszkedésből (ez az iparág a bérleti díjak csökkenését tapasztalta). Sok vezető, helyi kiskereskedő visszaesést tapasztalt az ünnepi eladások tekintetében. A hongkongi Occupy Central tüntetés szeptember végi kezdete tovább gyengítette a kiskereskedelmi fellendülést, olyan fő területeken, mint a Causeway Bay, vagy a Mong Kok, ahol a diákok továbbra is blokád alatt tartják a főútvonalakat.”

Az EMEA régó bérlői piacai fejlődtek, olyan piacok stabilizálódtak, ahol korábban jelentős bérleti díj csökkenést tapasztaltunk. Bár az EMEA régió növekedését (1,3 százalék) visszahúzta a Közép-Kelet visszaesése, az európai elsődleges bérleti díj növekedés nem sokban tért el a korábbi évtől (2,3 százalék).

Justin Taylor, a Cushman & Wakefield EMEA régiójának kiskereskedelmi vezetője elmondta: “Az európai gateway városok továbbra is szárnyalnak, míg a fejlődő piacokon is egyre nagyobb keresletet tapasztalunk. Az olyan országok, mint Portugália, Írország, Spanyolország vagy Görögország, melyek esetében korábban jelentős visszaesésről számoltunk be, most jelentős növekedést produkáltak. Ezzel egy időben, a fejlett piacok, mint az Egyesült Királyság, Franciaország és Németország, jó bérbeadási mértéket tapasztaltak. A luxusmárkák iránti kiemelkedő kereslet például Londonban vagy Párizsban, a rendkívül limitált kínálattal karöltve felfelé nyomják a legjobb területek bérleti díjait, csakúgy, mint a magas prémiumokat, melyeket az új bérlők fizetnek, hogy hozzájuthassanak egy-egy kiszemelt egységhez. Törökország erős növekedéssel és kiegyensúlyozott vásárlóerővel, erősödő középosztállyal, minőségi kiskereskedelmi egységekkel és az egyre több nemzetközi márka jelenlétével ismét reflektorfénybe került.”

Martin Mahmuti, a Cushman & Wakefield befektetési tanácsadója szerint: “A fő gateway városokra folyamatos hatással van és lesz a főbb kiskereskedelmi márkák dizájnnal, kialakítással, tartalommal és szolgáltatásokkal való kísérletezése, mely során új koncepciót kívánnak adni zászlóshajó üzleteiknek. A továbbra is bizonytalan gazdasági helyzet ellenére a világ egyes tájain, leginkább az Ázsia és Csendes- óceáni területeken és az euró zónában, a kiskereskedelmi piaci aktivitás várhatóan növekedni fog a következő évben. A kiemelkedő bevásárló lokációk továbbra is jelentős keresletre számíthatnak majd, hiszen a kereskedők szeretnének jelen lenni ezeken a területeken, de a kínálat továbbra is szűkös marad. Az internetes kereskedelem növekedése kiélezi majd a versenyt a legnagyobb és a legjobb között, jelentős befolyást gyakorolva a kiskereskedelmi terjeszkedésekre és a helyi piacokra is.”
(BrandTrend)