Kategória: Kutatás.

A másik véglet Szlovéniában, Horvátországban és Bulgáriában mutatkozik, ahol a hirdetők a legkevesebb megjelenést vásárolják (átlagosan 2–3,5 millió. Magyarországon átlagosan 12,3 millió megjelenést regisztráltak a kampányok során – áll a Gemius legfrissebb jelentésében, mely az internetes hirdetéseket vizsgálta a kelet-közép-európai régióban.

gemius direct effect

Hány megjelenés jut egy internetfelhasználóra?
Lengyelországban egy hirdetési kampány átlagosan 28 alkalommal jelenik meg egy internetfelhasználónak. Észtországban egy online kampány során átlagosan 16 hirdetés jelenik meg, míg Magyarországon 12. Kevesebb alaklommal találkozhatnak egy-egy hirdetési kampánnyal az internetezők Ukrajnában és Bulgáriában (átlagosan 6 alkalommal), valamint Romániában (5 megjelenés egy kampány során).

Mennyi ideig tart egy online kampány?
Az elemzés azt mutatja, hogy régiónkban a Cseh Köztársaságban futnak a leghosszabb online hirdetési kampányok. Itt a kampányok több mint három hónapig maradnak aktívak (átlagosan 97 nap). Magyarországon, Szlovákiában, valamint Lengyelországban és Romániában egy kampány közel két hónapig fut (átlagosan 58–59 nap). Szerbiában, Bulgáriában és Lettországban pedig valamivel több mint egy hónapig (33–35 nap) tart egy tipikus internetes reklámkampány.
(BrandTrend)