Kategória: Kutatás.

“A legnagyobb forgalmú vény nélkül kapható szerek közül, az érték szempontjából mért forgalomban kiemelkedő növekedést regisztrált a Nielsen a legutóbbi két első félévet tekintve probiotikumoknál 22 százalékkal, teljes értékű és étkezést helyettesítő tápszereknél 18, puffadás elleni szereknél pedig 17 százalékkal” – tájékoztat Osztoics Bernadett, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.

Hozzáteszi, hogy a két legnagyobb forgalmú kategória, a vitaminok és étrend kiegészítők, valamint általános láz- és fájdalomcsillapítók 30, illetve 16 százalékos piaci részesedésükkel elviszik az értékben mért bolti eladás közel felét, az első félévi adatok szerint.

A Nielsen által mért recept nélkül kapható szerek értékben mért kiskereskedelmi forgalmán belül 2014. január-június során, a tavalyi első félévhez képest a legnagyobb arányú növekedést elért kategóriák

legnagyobbnovekedest elert kategoriak

Utánuk a nagy forgalmú kategóriák között sorrendben a köhögéscsillapítók következnek 7 százalékos piacrésszel, majd a visszeres véna kezelésére való készítmények és az orrdugulás elleni szerek (5-5), valamint a puffadás elleni, továbbá a hasmenés elleni szerek (4-4).

Összességében a Nielsen által mért OTC kategóriákon belül a huszonöt legnagyobb forgalmú termék közül nőtt a forgalma tizenkilencnek, míg mindössze ötnél regisztrált csökkenést a Nielsen. Egy kategória eladása stagnált féléves összehasonlításban.

Ami a tévében történő reklámozást illeti: a Nielsen által szpot szinten vizsgált, recept nélkül kapható gyógyhatású készítményekre a piaci szereplők költése – hivatalos listaáron – idén január-június között mintegy 75 milliárd forintot ért el.  Ez  35 százalékkal több, mint a tavalyi hasonló időszakban. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.

A tévéreklám-költésből legnagyobb rész idén az első félévben megint megfázás, influenza elleni készítményekre jutott (19 százalék). Utánuk következik a vitamin, vitaminital (12), fájdalomcsillapító, nyugtató (11).

Egyik első félévről a másikra több mint duplájára emelkedett a tévéreklám-költés bőrgyógyászati termékeknél, szemcseppnél, óvszernél és fogyasztó szereknél.
(BrandTrend)