Kategória: Kutatás.

Emellett 207 olyan megjelenés is volt, amelyek általánosságban szóltak a bajnokságról. A híraktivitás 28-án volt a legmagasabb, ekkor összesen 99 híranyagban jelent meg a hazai rendezésű bajnokság. Az 1205 darab média-megjelenés többsége – 65 százaléka – semleges, 30 százaléka pozitív és 5 százaléka negatív polaritású volt a magyar csapatok szemszögéből. Így összességében a válogatottak médiaképe a bajnokság alatt pozitív volt. A férfi válogatott összképe előnyösebben alakult, mint a nőié.

A magyar sajtó napirendi témáinak megjelenésszáma és polaritása

A magyar sajtó napirendi témáinak megjelenésszáma és polaritása

A legnagyobb médiavisszhangot a férfiak szerbek elleni döntő mérkőzése váltotta ki, amelyről 131 alkalommal szóltak a hazai médiumok. A második legmagasabb megjelenésszámot a többi csapat eredményeiről szóló cikkek érték el, a harmadik helyre pedig a férfi csapat olaszok elleni elődöntő mérkőzése került. A legtöbb negatív hangvételű tudósítás a hollandok elleni mérkőzés kapcsán a női csapat vereségét úgy jellemezte, hogy védekezésben gyengén, támadásban elégségesen szerepeltek. A legtöbb pozitív tudósítás a férfiak szerbek elleni csoportmérkőzéséről jelent meg. Az előnyös tartalmak többsége a szerb szövetségi kapitányt idézte, aki szerint a szerb póló mellett a magyar volt rá a legnagyobb hatással.

A mérkőzéseken túl számos alkalommal foglalkozott a hazai média a Március 15. téren felállított szurkolói arénával, valamint a bajnokság gazdasági hatásaival, miszerint 200 milliós jegybevételt és teltházat hozott a legtöbb budapesti és főváros környéki szállodában. Szintén napirendi téma volt a nézettség: a finálét 966 ezren nézték végig, és 2,367 millióan pillantottak bele az adásba, ezzel ez a meccs lett a legnézettebb az egész kontinensviadalon. Az EB magas összenézettségéhez pedig jelentős mértékben hozzájárult, hogy az MTVA az összes mérkőzést élőben közvetítette.

A nemzetközi médiában a témában megjelent írások száma (81 megjelenés) alapján július 14. és 28. között közepes érdeklődés övezte a Vízilabda EB-ről szóló híreket. A Médianéző által szemlézett 14 ország fele, név szerint Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Olaszország, Szlovákia, Románia és Oroszország sajtója számolt be legalább egy megjelenés erejéig a témáról.

A legnagyobb figyelmet az olasz sajtó szentelte az eseménynek, amely 34 írást közölt. A második helyre Németország került 32 megjelenéssel, míg a harmadik helyen álló Románia sajtójában már lényegesen kevesebb, szám szerint 5 megjelenést talált a Médianéző.

A cikkek szinte kivétel nélkül az egyes mérkőzésekről számoltak be, vagy az adott ország válogatottjának szereplését elemezték, illetve azzal kapcsolatban fogalmaztak meg várakozásokat. Egy publicisztika ugyanakkor a vízilabda sportág jelenlegi helyzetét elemezte a világban és Magyarországon, kiemelve a médiafigyelem fenntartásának nehézségeit. Utóbbi írásban idézték Gyárfás Tamást, a FINA magyar alelnökét, Gianni Lonzit, a FINA vízilabda részlegének vezetőjét, Molnár Tamás háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázót, valamint Beck Györgyöt, a Vodafone Magyarország elnök-vezérigazgatóját is.
(BrandTrend)