Kategória: Kutatás.

Mennyiség szempontjából 3 százalékkal kevesebbet adtak el a boltok, mint az előző tizenkét hónap során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexe.

Emelkedett a boltok bevétele a legnagyobb forgalmú élelmiszerek közül például sajtból 2, feldolgozott húsból, ásványvízből és tejfölből 1-1 százalékkal. Értéket és mennyiséget tekintve is emelkedett az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma többek között táblás csokoládéból, édes kekszből, ostyaszeletből és vodkából.

Figyelemre méltó, hogy tovább csökkent a pálinka eladása. Értékete tekintve 23, mennyiség szempontjából 33 százalékkal kevesebbet adtak el belőle az élelmiszerboltok, egyik évről a másikra.

Az élelmiszerek forgalma egyenletesen alakul, ha az üzlettípusokat és a régiókat nézzük. Az üzlettípusok közül az értékben mért forgalom legnagyobb hányada a legutóbbi tizenként hónap során a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres üzletekre jutott, 36 százalékkal. Ugyanúgy, mint egy évvel korábban.

A 2 500 négyzetméter feletti csatorna piaci részesedése változatlanul 29 százalék. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek stabilan az összes bevétel 35 százalékán osztoznak.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória értékben mért kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése

boltok piaci reszesedes

Regionálisan sem változott az összkép. Két régió részesedik az élelmiszerek kiskereskedelmi bevételéből nagyobb mértékben, mint a lakosság számaránya. A Budapestet és Pest megyét magában foglaló Centrumban él az ország lakóinak 28 százaléka. Erre a régióra stabilan 33 százalék jut a boltok bevételéből. Az északnyugati megyékben a népesség 18 százaléka lakik, és 19 százalékot vittek el az értékben mért forgalomból a legutóbbi tizenkét hónap során, ahogyan egy évvel előtte is.

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória értékben mért kiskereskedelmi forgalmából a régiók piaci részesedése

piaci reszesedes(BrandTrend)