Kategória: Kutatás.

Az IAB Hungary megbízásából a PwC Magyarország végezte el idén is a digitális reklámköltések éves felmérését (IAB Hungary Adex 2013), a munkában közreműködött a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (MAKSZ) Online szekciója.

“A hazai digitális reklámpiac, mely mindössze 16 éves volt tavaly, újabb mérföldkőhöz érkezett 2013-ban. A digitális reklámköltések először haladták meg a 40 milliárd forintot és a teljes reklámpiac stagnálásával párhuzamosan a reklámtorta második legnagyobb szegmensévé vált. Az előrejelzések szerint javuló gazdasági környezet és főképpen a digitális szolgáltatások, tartalmak, kommunikáció, szórakozás és vásárlás folyamatosan növekvő szerepe a mindennapokban várakozásunk szerint további növekedést hoz a digitális marketing és média számára a következő években.” – foglalta össze a folyamatokat Novák Péter, az IAB Hungary elnöke, az Adex munkacsoport vezetője.

A 2013. év legfontosabb digitális reklámköltési folyamatai, eseményei:

– a reklámtorta második legnagyobb szelete immár a digitális reklám,
– 15%-kal bővült a digitális reklámozás, 41.17 milliárd forintott fordítottak erre a hirdetők,
– továbbra is a Display a legnagyobb szegmens, mely a különféle „hagyományos” reklámmegoldások mellett tartalmazza a social marketing és az „ads in video” területeket is,
– a legnagyobb növekedést a mobilreklámozás produkálta (+116%), erre közel 2 milliárd forintot költöttek a hirdetők (1.943 milliárd Ft),
– ismét növekedésnek indult a Listing szegmens (YoY: +30%) elsősorban az álláshirdetéseknek és az e-kereskedelmhez kapcsolódó árösszehasonlító szolgáltatások bevételi növekedése, valamint a horizontális apróhirdetési szolgáltatások monetizálásának elindulása miatt (Listing: 6.06 milliárd Ft),
– továbbra is bővül a második legnagyobb digitális reklámpiac szegmens, a Search (search és non-display PPC rendszerek), de a növekedés üteme lassul,
– az email reklámozásra kicsit kevesebb összeget fordítottak a reklámozók mint az előző évben.

A digitális reklámpiac alakulása 2000-2013. között

A digitális reklámpiac alakulása 2000-2013. között

A digitális reklámpiac szegmenseinek alakulása, 2012-2013. (Ebben a felosztásban a mobil reklámköltések (display, non-display, search) külön kategóriában szerepelnek.)

A digitális reklámpiac szegmenseinek alakulása, 2012-2013

A digitális reklámpiac szegmenseinek alakulása, 2012-2013. (Ebben a felosztásban a mobil reklámköltések a Display és a Search szegmensekben jelennek meg.)

A digitális reklámpiac szegmenseinek alakulása, 2012-2013

A lokális és a globális szereplők reklámbevételeinek alakulása, 2012-2013.
Hazai, lokális: definíciónk szerint az a digitális/online szereplő, amely működésének fő értékvezérlő tényezői (bevétel, költségek, adózás) magyarországi telephelyhez köthetőek.
Globális: a Google és a Facebook reklámbevételeit értjük elsősorban, de a szereplők köre a jövőben változhat.
CAGR (Compound Annual Growth Rate): Összetett éves növekedési ütem.

A lokális és a globális szereplők reklámbevételeinek alakulása, 2012-2013

Az IAB Adex 2013 részletes tanulmánya elérhetőDigitális reklámköltési adatok 2013
(BrandTrend)