A reklám-árbevétel számítása
Kedvezményekkel csökkentett, ügynökségi jutalékok levonása utáni, de ügynökségi bónusszal nem csökkentett NET2 árbevétel
A számításba nem tartoznak bele:
– az adott médiaterméktől eltérő, más ISSN, ISBN számon értékesített, más névvel ellátott fogyasztói termékben megjelenő hirdetések;
– az adott médium(család) neve mellett/alatt végzett kereskedelmi jellegű tevékenységek bevételei (pl könyv, CD, DVD értékesítés);
– az adott termék(család) márkaneve alatt értékesített események, rendezvények bevételei (családi nap, kitelepülés, stb) – non-sales revenue;
Adatszolgáltatók
Bevallás 2013-ról
– Bevalló kiadók száma: 24 kiadó
– Bevallásban érintett lapok száma 254
– Bevallásban érintett weboldalak száma 123 (új!)
– Adexben érintett, de nem bevallott lapok száma: 143
– Összes bevallott (tehát fix) forgalom: 23,4 Mrd Ft (-3,7% vs. 2012)
– Összevonások a kategóriákban (Számtech. és hobby lapok; Ingyenes lapok és önkormányzati lapok)
– Nincs adat a Márkamagazinok területéről
– Kevés adat érkezett a következő csoportokban: (1) Ifjúsági, gyermek lapok; (2) Tudományos lapok; (3) Szabadidő, Kultúra; (4) Term.tudomány, Utazás;
– Jelentős bevallási arányt produkált: Napilapok (89%)
Összes lapféleség kategóriánként
Bevalló lapok száma kategóriánként (db)
Becsült sajtópiaci reklámbevétel (MFt)
A nyomtatott reklámpiac változása (MdFt)
TOP5 (+1) szegmens részaránya
A sajtó teljes árbevétele 2013-ban (MdFt)
Forrás: Magyar Lapkiadók Egyesülete
(BrandTrend)