„Tavaly összességében tovább csökkentek a reklámbevételek, több mint hárommilliárd forinttal zsugorodott a reklámtorta. A visszaesés üteme a megelőző évhez képest azonban lassult: amíg 2012-ben 11 százalékos volt a csökkenés, addig 2013-ban összességében 6 százalék. Ráadásul a kábeltelevíziós piacon visszafogott reklámbevétel-növekedés indult meg” – mondta Havas István, az EY vezérigazgatója.
„Az összes reklámbevételen belül a klasszikus reklámszpotokból származó bevételek minimálisan, kevesebb mint 4 százalékkal estek. A non-szpot típusú bevételek csökkenése pedig elsősorban egy módszertani változásból ered, a szponzorfinanszírozott műsorok esetében most először egységesen a nettó – vagyis a gyártási költséget nem tartalmazó – bevételekkel számoltunk” – hangsúlyozta Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének elnöke.
Az egy évvel korábbi 11 százalékos visszaesést követően 2013-ban átlagosan további 6 százalékkal csökkentek a televíziós piac reklámbevételei. A reklámtorta így tavaly 45,6 milliárd forintra zsugorodott. A kábeltelevíziók reklámbevételei 4 százalékkal növekedtek 2013-ban. Ezzel párhuzamosan azonban a földi sugárzású adók piacán 10 százalékos volt a visszaesés – derül ki a felmérésből.
Ennek megfelelően nőtt a kábeltelevíziók részaránya a teljes reklámtortán belül, a szektor összbevételének 31 százalékát, mintegy 14 milliárd forintot, ezek az adók adták.
A reklámtortán belül nőttek a reklámszpotokból származó bevételek, 95 százalékra emelkedett arányuk, meghaladva a 43,3 milliárd forintot.
(BrandTrend)