„Osztálylétszám 2014” címen indít nagyszabású kutatást a GfK Hungária Piackutató Intézet a Magyar Tudományos Akadémia Társadalomtudományi Kutatóközpontjával együttműködésben. A felmérés célja az adatok elemzésével felvázolni a mai Magyarország osztályszerkezetét. Az ötletet a BBC “The Great British Class” felmérése adta, amelynek adatait 2013. tavasszal hozták nyilvánosságra. A hazai program médiatámogatója az Origó és a Heti Válasz.
Az “Osztálylétszám 2014” kutatás a médiapartnerek révén széles körben elérhető online kérdőív kitöltésével indul az origo.hu és a hetivalasz.hu internetes felületein, majd ezt követi a teljes magyar lakosságot reprezentáló 1000 fős minta személyes megkérdezése. A mindennapi élet valamennyi fontos területét érintő kérdések – egyebek mellett – a fogyasztási szokásokra, munka és szabadidős tevékenységekre, ezekkel összefüggésben a jövedelemre és annak felhasználására, személyes kapcsolatrendszer alakulására vonatkoznak.
A tervek szerint 2014 első félévében készül el a kutatás összefoglaló tanulmánya. Ez választ ad majd arra, milyen osztályok alkotják a magyar társadalmat, az egyes osztályok mekkora számossággal bírnak, illetve miféle tulajdonságok jellemzik az oda tartozókat, miben különböznek ők egymástól és hogyan élik meg a mindennapokat.
“Régi álmom volt egy olyan alapkutatás elkészítése, amely segít megérteni a mára kialakult társadalmi szerkezetet, segít “elhelyezni” magunkat a társadalom szövetében. A BBC kutatása ébresztett rá arra, milyen módon is foghatunk hozzá a megvalósításhoz. A Magyar Tudományos Akadémia Társadalomtudományi Kutatóközpontjának kiváló munkatársai Róbert Péter vezetésével fejlesztették a kutatás alapjául szolgáló kérdőívet, médiapartnereink pedig ahhoz nyújtanak segítséget, hogy kérdéseink eljussanak a nagyközönséghez” – mondta el Kozák Ákos PhD, a GfK Hungária igazgatója.
(BrandTrend)