Kategória: Kutatás.

Téves elképzelés, hogy a nőket csak az autó színe érdekli, a hölgyek többsége ugyanis beleszól az autóvásárlással kapcsolatos egyéb részletekbe is: a gépkocsi márkájának, formájának, valamint extráinak kiválasztásakor befolyásolják a végső döntést, sőt vitázni is hajlandóak. Különösen igaz ez 40 éves kor felett – derült ki a legnépszerűbb hazai női internetes portál, a Nők Lapja Café felméréséből. (A Sanoma Media Budapest 2013 őszén végzett online kérdőíves felmérése a 18-59 éves magyar internetező nők és férfiak körében. A kérdőívet mintegy 2500 fő töltötte ki.)

A férfiak jobban kihasználják a megszerzett jogosítványt: 96 százalékuk szokott autót vezetni, de a vezetői engedéllyel rendelkező hölgyek négyötöde is rendszeresen volánhoz ül, legtöbben saját tulajdonú gépkocsiba. A férfiak 15 százaléka, a hölgyek mindössze 5 százaléka jár vállalati autóval. Az autóvezető hölgyek 66 százaléka számára az autó csupán egy eszköz, közel egyötödük azonban azt állította, hogy az autó a kedvenc használati tárgya, 15 százalékuknak pedig maga a valóra vált álom.

Woman-Driving

A Nők Lapja Café felmérése arra is rávilágít, hogy az autóvezető nők négyötöde úgy gondolja, hogy az autóvásárlásnak a háztartáson belül közös döntésnek kellene lennie. Ennek kapcsán az elmúlt 5 évben több mint harmaduknak kérték ki a véleményét családon belül valamint ismerősök, barátok körében. Közel harmaduk pedig már vitatkozott is a kiszemelt autó márkájáról, típusáról vagy áráról. Bár az autóvezető nők négyötöde szerint téves elképzelés, hogy a gyengébbik nemet csak az autó színe érdekli, a legutóbb vásárolt autó paramétereinek kiválasztásánál mégis a színválasztást érezték leginkább saját hatáskörüknek. Különösen igaz ez azokra a nőkre, akik rendszeresen vezetik is a családi járgányt.

A hölgyek saját bevallásuk szerint a gépkocsi márkájának, formájának (kombi, egyterű, stb.), valamint extráinak kiválasztásakor befolyásolják igazán a végső döntést. Még a technikai paraméterek kapcsán sem adják át a stafétát a férfiaknak: a legutóbbi vásárláskor az autó teljesítményének és üzemanyagának meghatározásába a nők felének volt beleszólása.

Az autóválasztással kapcsolatban 40 éves kor felett jön meg igazán a hölgyek önbizalma. „Autók terén elmondhatjuk, hogy a 40 az új 30. A negyedik x felett járó autós hölgyek ugyanis önállóak, határozott elképzelésük van, egyre inkább feladatuknak érzik a vásárlás előtti tájékozódást, sőt egyharmaduk maga keresi meg a saját vagy a családi autó árát” – jellemezte a korosztályt Jakab Kriszta, a Nők Lapja Café vezetőszerkesztője.

Ötből három autóvezető hölgy azt állítja magáról, hogy van annyira jó sofőr, mint a férfiak, mégis közel felük biztosabban vezet, ha egyedül ül az autóban. Bár háromnegyedük számára vezetés közben a legfontosabb a biztonság, mégis 42% állítja, hogy bizonyos helyzetekben igenis agresszív sofőr.
(BrandTrend)