Kategória: Kutatás.

2013 negyedik negyedévében a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 57 percet töltött a tévékészülékek előtt, pontosan ugyanannyit, mint az előző év ugyanezen időszakában.

Egy főre jutó napi tévénézési idő (Forrás: Nielsen Közönségmérés)

Egy főre jutó napi tévénézési idő

A gyerekek tévénézéssel töltött ideje 3 óra 14 percről 3 óra 30 percre nőtt, a 18-49 éves korcsoporté pedig 3 óra 30 perc volt, egy perc híján ugyanannyi, mint az előző évben. Az 50 évesek és idősebbek átlagosan 6 óra 24 percet töltöttek a televízió előtt, 5 perccel kevesebbet, mint egy évvel korábban.

2013 negyedik negyedévében az országos kereskedelmi csatornák együttes közönségaránya a teljes népesség körében 28.8% volt, 5.9 százalékponttal alacsonyabb, mint az előző év ugyanezen időszakában. Az általános szórakoztató csatornák részesedése 17.6%, a közszolgálati csatornáké pedig 15.5% volt. Ez mindkét típus esetében 2.1 százalékpontos növekedést jelent 2012 ugyanezen időszakához viszonyítva. Ennél kisebb mértékben, 0.9 százalékponttal emelkedett a filmcsatornák részesedése a nézett időből. A filmcsatornák közönségaránya így 9.1%, a gyerekcsatornáké 5%, a hírcsatornáké 4%, az ismeretterjesztő csatornáké 4.7%, a sportcsatornáké 2.6%, a zenecsatornáké 2.8%, az életmódcsatornáké pedig 2.1% volt 2013 negyedik negyedévében.

Csatornatípusok közönségaránya (Forrás: Nielsen Közönségmérés)

Csatornatípusok közönségaránya

A sugárzási időből és műsorfogyasztásból való részesedés arányai az egyes műsortípusok esetében eltérőek. A vizsgált időszakban a mozifilm műsoridőből való részesedése 11.3%-os volt, míg a műsorfogyasztásnak 17.3%-át tette ki ez a műsortípus. A műsorfogyasztás aránya magasabb volt a sugárzás arányánál ezen kívül a nem zenei szórakoztató, a hírek, aktuálpolitika, gazdaság, sport, valamint a információs műsortípusok esetében is. Ellenkező irányú az eltérés a zenével, művelődéssel, tudománnyal, kultúrával kapcsolatos valamint a reklámokat, műsorajánlókat is tartalmazó egyéb műsortípus esetében.

Műsortípusok sugárzása és fogyasztása (Forrás: Nielsen Közönségmérés)

Műsortípusok sugárzása és fogyasztása

A teljes népesség a napi tévénézéssel töltött idejének 0.9%-át, azaz átlagosan 2.6 percet fordított késleltetett tartalom fogyasztására 2013 negyedik negyedévében. A 4-17 éves korosztály tévézésre fordított idejének ennél nagyobb részét, 1.2%-át tette ki az időben eltolt tartalom fogyasztása, ez abszolút értékben szintén 2.6 percet tesz ki. A 18-49 évesek 3.1 percet, a teljes tévézéssel töltött idejük 1.3%át, az 50 év felettiek pedig 2 percet, a tévézéssel töltött idejüknek mindössze 0.5%-át fordították felvett tartalom visszanézésére.

FMCG top termékosztályok GRP alapján (Forrás: Nielsen Közönségmérés)

FMCG top termékosztályok GRP alapján

A napi fogyasztási cikkek termékosztályainak negyedik negyedéves, teljes népességre vonatkozó összes GRP alapján felállított rangsorát az élelmiszer-kereskedelem vezeti. A második helyen a hipermarket, a harmadikon pedig az egyéb kereskedelem kategóriájába tartozó termékek televíziós hirdetései állnak. Ezt követően megjelennek a toplistában az ünnepi időszak jellegzetes termékosztályai, a szeletes csokoládé, bonbon, kávé, parfüm, kölni és a cukorka is.
(BrandTrend)